Umeåresan

Var ju till umeå förra helgen. Jag hade det jättebra. Fredriks syster Madde följde mig på stan och hjälpte mig med Elliot så att jag fick prova lite kläder och så fick jag sova över hos henne och hennes pojkvän så att jag slapp köra hela vägen hem igen på kvällen. Det hade varit jobbigt.

Jag han ju träffa mina kompisar Annika och Malin och Niklas också, fast det blev en för kort stund. Ska ta mig lite tid framöver och hälsa på dem igen så vi får umgås en längre stund. Är alltid så himla skojigt att träffa dem.  


Jag handlade det jag tyckte om och jag hittade en hel del grejer. Till och med kläder till mig själv. Annars har jag svårt att hitta kläder till mig.

Köpte mig ett par byxor på H&M (caprijeans) och ett par skor på skopunkten



Mina nya skor =) Snygga lr hur??

Var på Myrorna också (älskar myrorna så jag var dit både fredag och lördag) och där köpte jag 1 kjol, 1 klänning, 1 tunika, 1 lampa, 4 kuddfodral med 2 innerkuddar, 1 fin liten skål och ett par jeans åt Elliot, som han blev skitsnygg i. =)



Elliots har på sig de snygga nya jeansen jag köpte för 30 kr på myrorna och så jeansjackan som Milton hade då han var liten.



Blev så kär i denna lampa. Shoppade den på Myrorna fär 150 kr. Vet inte var jag ska sätta upp den än men jag kommer nog på något.. =)



Hittade denna på myrorna också men jag nöjde mig med att ta kort på den. Inte så svårt att göra själv. Tänkte till Miltons rum för hans böcker.



Kuddfodralen jag köpte på myrorna. De till vänster kostade 10 kr styck och de till höger 25 kr styck för de innehöll innerkuddar också.


Var ju tvungen att titta in på indiska också. Hittade så mycket fint där men inget som jag passade i. Var roligt att få chansen att få prova en massa kläder iaf.



Fin klänning på Indiska. En riktig prinsessklänning.

Sprang in en snabb sväng på rusta och handlade lite lotteripriser till valborgsfirandet på bygården.



Snygg tapet på rusta. Skulle gärna sätta upp den någonstanns.



Köpte mig en skivspelare till mig själv i födelsedagspresent från mor och far.


Mina goknölar



Milton busar med glasen som jag köpte åt honom på ikea då vi var till Sundsvall för 2 veckor sedan. 



What are you looking at??








Elliot har kommit på att han inte vill ligga ner i babysittern. Sitter så bra så..






Milton valde sina egna kläder i fredags.. han ser ju inte riktigt klok ut.



Goknölen i min mormors knä





Glada grabbar som ligger tillsammans i babygymmet. Milton tycker att det är så kul att leka med Elliot och Elliot tycker att det är roligt med Milton. Ler stort då han kommer i närheten.  



Projekt dopklänning

Köpte mig ett fint lintyg i Umeå som jag ska sy en dopklänning av. Jag hoppas att det blir bra. Har aldrig sytt något klädesplagg förut.



Har klippt till tyget nu. Ingen återvändo nu.



Köpte en blå body och en vit. Bestämde mig till sist att använda den blå till klänningen. Har brett ut mig i köket. Måste städa i mitt pysselrum, det är belamrat med grejer.



Den nya bodyn jag ska använda.



Man kan ju bli knäpp för mindre... Sydde snett, fick sprätta upp...



ÅÅÅÅÅÅ jag blir inte nöjd... Är det bara jag eller är bandet jättesnett???



Världens bästa mormor stickade tusser till dopet.



Elliot blev så less på mig nu vid datorn att han somnade i babymmet.


Har köpt mig en vagn



Har köpt mig en vagn nu till Elliot så att jag kan ta mig ut och gå då Milton är på dagis iaf. Köpte den av min kompis Emma. Det är en Emmaljunga. Duger bra för oss.

Har äntligen bestämt oss för vilken tvillingvagn vi vill ha. Har bestämt oss för att köpa en ny carena twinbuggy men får då reda på att de slutat sälja dem från tillverkaren. Måste ringa runt och höra ifall de har någon kvar på affärerna. Vill ju ha en sån och så är priset så bra. 1995 kr för en ny tvillingvagn.

Ska leta leta leta nu...

Ha de gött
              
Åsikter och kommentarer
Postat av: M:

Ja hon fick i torsdags:) Vart en liten tjej :)

2009-05-05 @ 11:27:56
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/
Postat av: Elin

Den där lampan var grym!

2009-05-06 @ 11:27:39
URL: http://wickedmuffin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0