29 november ska det vara klart

Den 29 november så är det skyltsöndag här i Junsele och även julmarknad på torget. Då hade jag och Therese tänkt stå där med lite grejer. Jag har massor av idéer och jag hoppas att jag hinner få dem klara.

Fick sy en hel del i helgen och jag han göra en klänning klar, en tygkasse och 4 napphållare. Fast jag vet inte ifall jag måste göra om napphållarna lite.. Ska fundera på det.

Har lagt fram alla sygrejerna på bordet men jag måste fixa ett skrivbord till kontoret så jag slipper ta upp hela matbordet varje gång jag ska sy.. Har ett skrivbord mendet måste göras iordning innan jag kan använda det. Ska målas och skruvas lite i det.



Hittade det här fina tyget på röda korset i Lycksele...... 10 kr/kg tog de för stuvbitar..



En liten väska blev det fast jag tänkte fel från början så jag fick sprätta och ha mig men det blev bra i slutändan.. Frågan är ju bara hur mycket man ska ta för sådant här.. Prissättning är svårt.



Blev även en klänning i storlek 80-86. Ska sy fler också. De är så enkla att göra..


Var ut med ungarna i skogen igår och plockade ris och ljung så att jag kan göra fler kransar till marknan. Milton hade jättekul.. Sprang som en tok.. =)



Bjuder på en bild som jag tog i skogen igår.. Kan det vara en tjäderhöna? Jag ska väl kunna det här men jag blir så osäker på mig själv...

 

 

              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Re-dizain

Tack för att du lämnade kommentar hos mig så jag kunde hitta hit:)Härligt tyg, har inte sett det förr...Har kollat lite hos dig och såg så fina lapptäcken i barnens sängar:) duktigt gjort...

2009-11-12 @ 21:14:28
URL: http://re-dizain.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0