klarvaken

Klockan är ett på natten och jag är klarvaken. För en gångs skull så somnade Elliot kl halv 10 och har sovit som en stock sedan dess och det är väl därför jag inte kan sova nu. Jag är så van att behöva bråka med honom ett par timmar och brukar vara utmattad. Jag ligger bara på helspänn nu och förväntar mig att han ska vakna..

Gav upp mitt sovförsök och gick ner och klippte ut lite tygbitar till två klänningar så att det är färdigt att sy sedan imorgon. Underlättar ju att göra sådant i förväg. När man är ensam hemma med barnen så får man inte långa stunder på sig att sätta sig ner vid symaskinen så allt som går att göra i förväg är bra..

Var in på byn idag, Milton var till doktorn för att visa upp sin kropp. Han är alldeles prickig och röd över hela kroppen som jag har trott varit eksem men det var det då inte men doktorn visste inte vad det var.. jajaja.. det kliar iaf inte är mest fult.

Fick två böcker igår som jag köpt på tradera.. De är från 70 talet och visar hur man kan göra om gamla kläder till nya kläder.. väldigt rolig läsning. Tyvärr så följde inte så många mönster med.


Var till vår lokala möbelaffär, Röåns möbler, igår och tittade på sängar.. Hittade det jag ville ha men tyvärr så slutade prislappen på 27 000 kr då så jag har åter igen tagit upp tanken på att bygga sängstommen själv. Madrasserna får gärna kosta lite, man betalar för kvalitet men sängstommen behöver ju inte kosta mycket och bygger man själv så får man exakt som man vill ha det...

Ska räkna på det.

 

Har fallit hårt för den här sängstommen men jag vill ha andra madrasser så att den blir ännu högre.. Känns lyxigt med en hög säng. Tyvärr så är priset på bara stommen 16000 kr. Finns hos S&B Nord.  

              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0