Mycket har hänt här hemma

Inredningsmässigt alltså. Jag och Fredrik var till Sundsvall i fredags och shoppade loss.

Jag/vi köpte nya madrasser på Ikea och en massa andra roliga saker med. Unnade mig ganska mycket av det jag ville ha och det var sååååå kul.



Gamla sängen, INTE skön. Har tyckt att den är så himla snygg också men en dag så började tittade jag på den och bara tuckte att den var skitful. Orkade inte med den längre.. Inte så kul att sova i en säng med sin man som man köpt tillsammans med exet heller...  




Har burit in nya madrasserna. Var så skönt att få komma åt ordentligt att dammsuga då det var helt tomt i rummet.



Elliot provligger sängen.. Den är så himla hög. Köpte 30 cm höga ben till sängen. Trots att den är lika stor som vår gamla säng så känns rummet mycket större nu. Konstigt.



Så här ser det ut då den är bäddad med mitt favoritbäddset köpt på jotex.

Nu fattas bara sängstommen som Fredrik lovat att bygga åt mig. Materialkostnaden skulle gå på runt 2000 kr. Liiiiite mindre än de 13000 som stommen jag vill ha kostar.

Tyvärr så tog jag fel madrasser, tog för mjuka, så jag ska till Sundsvall till helgen och byta dem.


Köpte 3 meter av mitt favorittyg på Ikea. Kostar endast 59 kr/m. Älskar det!!!



De härliga färgerna kommer ju inte till sin rätt, De här kopparna var/är så underbara att jag inte kunde låta bli att köpa dem. Lagerhaus 39 kr /st.



Kökshanddukar Lagerhaus 29 kr/st.



Sopkorg från ikea. Hade tänkt att den ska passa så bra till mitt gröna kontor =) 

 

Även en läslampa från ikea fick följa med hem. Har inte haft någon möjlighet att sitta och läsa i tvrummet förut men nu går det =) 179 kr från ikea.



Sprang in på Jula en snabb sväng också och köpte en ny torkställning och en liten pryllåda. Blev suverän till mina knappar.



Vardagsrummet






Köpte en stor röd 70 talslampa på röda korset i våras för 20 kronor och den har äntligen kommit upp nu. Fredrik ville inte sätta upp den först för han tycker inte den var så snygg men efter lite övertalning så gick han slutligen med på att jag skulle få sätta upp den och ni ser ju, det blev supermysigt =)



Köpte en hel hög med ramar i Sundsvall också och ramade in teckningar somjag och barnen gjort och kort som jag tyckte om och testar mig just nu fram med upphängningen.. Vet inte riktigt vad jag tycker än.. Kommentarer???


Hallen är också förändrad



Hatar denna spegelvägg.. Har gått och stört mig på den i 4 år(!!!!)  och igår så fick jag äntligen tummen ur och tog ner den.




Ser ut så här nu. Ska köpa en ny spegel, måste bara hitta den först...


Loppisar

Har varit en hel del på loppisar den senaste tiden och alltid hittar jag ju nånting..



Skor på bidraget 30 kr.



Mssan som jag köpte idag är så söt på Elliot. Men han vägrar ha på sig den. 10 kr på röda korset.

 

Vas som jag hittade i Näsåker under min och Therese loppisdag =)

 



Även denna tavla hittade jag i Näsåker för 40 kr. Hittade plats t den i trappen upp..



Skulle köpa denna spegel i Näsåker men då jag gick runt och bar på den där inne på loppisen så ramlade den bara i småbitar. Sa till om det och fick den då gratis. Det var inte alls svårt att limma ihop den igen. Den är så läcker.



Kuddfodral från Myrorna i Umeå. 25 kr.



3 kjusstakar för 5 kr styck. Ska spraymåla dem svarta. Tror att de blir finare då. Har liknande ljusstakar i större storlek sedan tidigare.



Var ju till Röåns möbler förra veckan och då följde 2 stycken Dixieburkar hem med mig. En för te och en för sygrejer. Den var perfekt för alla mina prylar och kommer att bli perfekt på skrivbordet som jag ska ta in för att ha som sybord. 

              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0