Syr och syr men kommer ingen vart....

Har försökt sy ihop lapptäcket men det tar tid med ungarna runt sig. Miltons födelsedag tog ju upp hela söndagen men jag lyckades sy lite grann mellan gästernas ankomster. Har fått ihop lapparna nu iaf fast det har tagit mig 3 dagar.



Lördagen ägnade jag mig till att städa lite och att klippa till lapparna till lapptäcket. Givetvis så hade jag lyckades jag få till alla i olika storlekar så det vara bara att mäta från den minsta och börja klippa till igen. Så här såg det u på lördagen och jag har nu fått ihop dem med. Ska bli grönt och skönt =) Måste bara komma på vad jag ska ha för tyg till sidorna och baksidan.



Jag har fått tag i ganska mycket bra grejer. Det här köpte jag på militäruppackningen på byn förra veckan. De hade lite mer än militärgrejer. Blev under 200 kr för allt, vilket jag tycker är billigt.



En av barnvagnarna är fylld med tyger och pallen blev också täckt av tyg.



Även en massa tyger har jag ju fått tag i och så hade jag väldigt mycket sedan tidigare men jag tycker att det är så himla roligt med tyger och köper då jag hittar billigt.

Just nu är det kaos inne på kontoret. Jag har tyghögar överallt och på stolarna så hänger det tyger som jag har strukit. Jag har även två 30 liters backar med tyg och en stor resväska full.



Här är teckningen som jag gjorde förra veckan =)



Har varit så trött idag för Elliot har varit vaken mesta delen av natten och jag har varit så förbannad. Jag är verkligen inte trevlig om jag blir väckt eller får sova för lite.

Hela veckan i Lycksele så har jag haft dåligt med sömn och barnen har sovit i min säng så den lilla sömn man fått har varit dålig den med, man ligger ju så konstigt med ungarna uppe efter en, jag som aldrig har tyckt om att dela säng med någon.

Inatt så gick jag ut ur sovrummet och lade mig i Miltons säng så fick Elliot skrika bäst han ville en halvtimme bara för att få lugna ner mig. Känner väl att det är bättre att gå ut ur rummet istället för att tappa humöret.

Längtar tills Fredrik kommer hem och tar över idag..



Det har varit skönt att få hjälp i veckan hos mor och far. Tack tack. Elliot tycker om morfar jättemycket och sitter så lugnt i hans knä. Här tittar de på tv =)



Elliot tröttar verkligen ut en, han är överallt och jag hinner inte alltid med. Igår till exempel så gick Fredrik upp och glömde stänga grinden.. Då jag tittar mot trappen så ser jag Elliot i väldans fart upp för trappen. Han har blivit skitduktig på att klättra och hade snabbt hunnit upp 3 steg innan jag han ta fast honom. Lisvfarlig.


Nä nu ska jag äta lite resttårta sen igår..
              
Åsikter och kommentarer
Postat av: M

Ja hon växer så de knakar :)



Grabbarna också ser ja:)

2009-11-04 @ 16:40:29
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/
Postat av: Amanda

Oj oj oj vad fint lapptäcket blir! Kanonsnyggt! Jag önskar att jag kunde hitta tid över för sådant.

kanske, kanske kan jag få en dag ledigt någon gång framöver. Då ska jag plocka fram och rasta min symaskin lite. :)



Vad roligt med tatuering. Jag skulle också önskat tatuera in Ludwigs namn. men jag är nog för feg. :P



Hoppas ni får en fin myskväll!

Kram

2009-11-04 @ 19:46:04
URL: http://creyla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0