pysslat på igen

Är lite bättre idag, beror nog på att Fredrik klev upp inatt och sov ner Elliot så att jag fick sova. 8 timmar ostörd sömn på rad gör ju under. Därför har vi orkat pyssla lite idag.

Skulle testa symaskinen lite mer igår men den bara krånglade, det var nog inte min dag helt enkelt. Idag så gick jag igenom bruksanvisningen noga och gjorde som det stod i den, ruta för ruta och då slutade den krångla och så jag fick en förvaringsficka sydd.

 

Förvaringsfickor i härligt 70 talstyg. Ska ta den till Mo tror jag, där passar den bra in.

 

Har även hunnit rita lite med barnen idag med.

 



Här är påfågeln som jag ritade igår. Tycker om den fast den skulle kunna bli snyggare.



Jag tycker om hus och gamla byggnader så det en sådan tavla idag. Tänkte bara göra den i en färg men jag kan ju tydligen inte låta bli färgpennorna... Är roligt att sitta och göra sådana här saker. man behöver inte tänka så mycket och Milton tycker att det är roligt att titta på vad jag ritar för något.

Fredrik kunde inte låta bli att tyckta att den såg konstig ut, att den inte var ritad verklighetstroget men det var ju själva meningen. Den SKA vara knasig, för de är ju jag med =)

Ska rita lite till idag, blir nog nått med inspiration från 70 talsgrejer. Ska även åka in på byn och handla, bara Elliot vaknar och har ätit så. Hade lite problem med bagagekuckan imorse så jag fick inte ut motorvärmarsladden men med lite våld så löser sig allt. Måste väl klä på mig också antar jag =/



Elliot mådde inte så bra igårkväll så han somnade djupt mot Fredriks axel då han skulle få honom att rapa.





Han klart med hyllan i helgen också.. Gud vad jag är duktig då =)



Inspiration

Jag hittar inspiration från allt möjligt, oftast är det färger. De här bilderna tycker jag om.




Massor av härliga påfåglar.



Karottunderlägg på tradera



På vår gata



Härlig liten bil



Tapeter från Rusta



Miltons sovrumslampa



Milton hade precis kommit från frissan och hon färgade hans hår med sprayfärg. Älskar färgen.





Ljung i höstsolen




Hus i London





Älskar kontrasterna mellan gammalt och nytt.



Gud vad jag älskar detta fönter..

Har suttit och ritat en vad jag tycker är 70 tals inspirerad bild. Kommer med bild på den senare då den är klar. Har bara ritat den med blyerts än så länge =)

Nä nu ska jag gosa med barnen och lägga dem snart. De sitter och river ut pappersinsamlingen runt över hela golvet.

Ha de

              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Elin

Älskar ditt skåp och bilden från London med superkontrasten!

2009-10-24 @ 12:09:14
URL: http://wickedmuffin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0