Städar

Har varit på så jäkla dåligt humör hela helgen, får inget gjort med bägge barnen hemma och Fredrik har bott i Mo hela helgen och jagat. Tack mamma som har hjälpt mig i helgen, jag höll på att explodera ett par gånger..

Inte vaknade jag på bättre humör idag heller. Jag blir fruktansvärt grinig då jag inte får sova ordentligt och Elliot vaknar JÄMT kl 1 på natten och ska till min säng där han ligger och rullar runt som en propeller och Milton har ju börjat med det också att han ska komma till vår säng tidigt på morgonen så min sömn störs hela tiden.

Åkte hem direkt efter att ha lämnat på dagis idag för att städa lite och jag har hunnit dammtorka hela vardagsrummet och dammsugit lite. Det känns jäkligt skönt för det så förjävligt ut här hemma. Man mår ju dåligt då det ser ut så här. 

Har hunnit sitta en stund framför datorn också i lugn och ro för Elliot somnade på vägen hem så jag bar bara in honom och lade honom i vagnen. Nu leker han nöjt på golvet men han vill väl snart ha mat antar jag. Vet inte vad vi ska äta men det ordnar sig väl. 



Gårdagens tur ut i skogen, var rätt så mycket snö där..

Var och plockade en och granris igår så jag har fulla bagaget med det, måste tömma den idag. Ska göra en hög med kransar till. Gjorde 6 stycken på lördan, 2 stycken gav jag till dagis auktion på söndan. De gick för 160 kr styck så de måste ju ha tyckt om dem. 


 
I full koncentration på lördagen. Jäkla Fredrik som smygta bilder på mig... Så här såg iaf köksbordet ut efter 5 gjorda kransar. Ni kan ju tänka er ur mycket ris det låg där från början.



Kransar fulla bron. Ska ta och sälja kransar på julmarknan hade jag tänkt, om jag blir nöjd med dem, är svårt det där. Blir aldrig nöjd med resultatet.

 



I kyrkan på söndagen. Det var familjegudstjänst i söndags så vi gick dit med min mormor och min mamma. Fredrik jagade istället. Barnen från dagis (inkl. Milton) sjöng framme i kyrkan, de var så duktiga. =)


Måndag




Milton var det full fart på igår men jag satte honom ner med lite ritpennor så jag fick chansen att prova symaskinen efter att Fredrik fixat den. Den var värdelös!!!



Gjorde en napphållare. På håll duger den men på nära håll...



ser man att den bara hackar sig fram... Nu blir det en ny....

Fick iaf se att min teori om hur jag ska göra napphållarna höll... Den duger till Elliot.



Elliot var då glad =)





Jag han ju plocka fram mönstren och tyget och allt annat också då Fredrik sa att han fixat symaskinen. Hade tänkt hinna sy ett par klänningar men icke.

Tyget är en gardin som jag köpte på röda korset då jag och Therese var där och plockade ihop en hel sopsäck med kläder och gardiner och grejer för endast 125 kr. Jag fick så himla mycket och jag har så många ideér men ingen symaskin... suck.



Han med att börja tapetsera skåpet lite granna också så dagen var väl inte helt värdelös igår. Fredrik kom hem tidgt också (kl 5) så jag fick hjälp. Har hunnit en sida till idag =) Sakta men säkert..

Ska byta blöja nu, Elliot är överallt så det kan ta ett tag att få honom att ligga still för att hinna byta blöjan. Ska åka och häma på dagis sen. Måste åka och kolla efter lite ståltråd till kransarna också, den tog slut i lördags.

Ha en bra dag!!!!

              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Elin

finfint blir skåpet! Me like=)

2009-10-16 @ 19:08:15
URL: http://wickedmuffin.blogg.se/
Postat av: lisa

oj här pysslas det för fullt! kul med london bilderna med. äääälskar den staden. är allt bra med dig annars?

2009-10-26 @ 16:28:27
URL: http://pinkfriday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0