Syr

Är hemma igen efter en hel vecka i Lycksele. Vi har haft det jättebra hela veckan och har hittat på en massa saker att göra.

Vi har bland anant åkt buss med lillasyster genom staden Lycksele, Ungarna tyckte att det var skitkul och Milton satt med ett stort leende under hela bussresan. Tack Elin!!

Var även på badhuset, inte en utan två gånger under veckan. Första gången så åkte jag dit själv med syrran och simmade och njöt av att få vara barnfri (tack mormor och morfar för vakten) och sedan på torsdagen så åkte jag dit själv med barnen. Milton tyckte att det var jätteskojigt men Elliot var rädd från början och vägrade släppa taget om mig och var stel som en pinne. Men det gick över så småningom. Vill åka dit mera med barnen. Det gick ju så bra.

Blev en del shoppat i stadens secondhandaffärer och jag hade flera kassar med tyg med mig hem därifrån och jag har redan börjat sy av dem. Håller på med ett barnlapptäcke nu, som nog får följa med till marknan i Junsele. Therese ska bara få bedömma om det är tillräckligt bra först. 

Har sorterat upp tygerna i två högar. En med tyger som ska bli kuddar och lapptäcken och dylikt och en som jag kan sy kläder av. Ska bli jättekul att få komma igång nu, känner att jag gärna blir sittandes framför datorn eller tvn för mycket. Ska gå och sy.

Älskar Lyckseles secondhand affärer just för att det är så billigt. Gardinerna gick på 5 kr styck (jag köpte 13 par) och jag såg inte en möbel över 250 kr. Hittade en massa leksaker också som jag köpte till barnen i julklapp. Har bestämt mig för att vara mer miljövänlig och köpa begagnat istället för att köpa nytt... det går sådär...

Åkte hem igår, fast jag åkte över Umeå hem och hälsade på min kompis Annika. Det var SÅ roligt att träffa henne men tyvärr så blev ungarna lessa och trätta rätt så fort så jag fick åka hem alldeles för tidigt. Nästa gång ska jag åka dit själv. Det blev ju "bara" en liten tripp på 36 mil igår. 

Har varit ensam hemma med Elliot idag. Milton och Fredrik åkte in på byn och det har varit så skönt. Jag har gått och dolat på och plockat undan lite och strukit tyger i stora lass. Var helt svettig men det gav i alla fall resultat. Nä nu ska jag ta fram kameran och fota mina projekt så att jag kan lägga ut dem nångång. Det var ju ett tag sedan. 

Ha de bra

  
              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0