Borta bra..

Är i stugan nu denna vecka, har varit där sedan i fredags och det är så himla skönt att komma hemifrån. Jag har varit så fruktansvärt less på avståndet till allt så jag bara har velat spy över det. Nu har det varit jätteskönt att bara ha 5 km in till byn istället för 2 mil som vi vanligtvis har trots att vi just nu bor på 36 kvm så stortrivs jag.

Har ingen tv och ingen dator heller men jag tror att det bara är fördelar. Milton klarar av det mycket bättre än jag trodde och jag tycker att det är jätteskönt. Läser böcker på kvällarna om jag inte däckar på en gång vill säga.. Vi har med oss Fredriks lilla bärbara dvdspelare så att Milton får titta på den då han ska äta vällingen på kvällen och så tittar jag på en film innan jag lägger mig och det är alldeles lagom. 
 


Det är som sagt litet men som jag sa till Fredrik häromdagen så är det få som har en sådan lyxig sommarstuga, med golvvärme i hela huset och helkaklat badrum. Det har varit så skön värme där inne nu då vi har eldat i vedspisen, man njuter..

Är hemma nu och tvättar lite och kör en diskmaskin. Åkte hemifrån utan att diska bort allt så jag tänkte att det var väl lika bra att sätta igång den nu. Milton är på dagis till halv 2 så jag behöve rinte ha så bråttom. Har varit ute och gått en sväng  i det underbara höstvädret, träffade en granne (Karin) så jag fick sällskap med. =)  

Var förövrigt så var jag, mamma, syrran och Elliot till Sundsvall i lördags. Jag hade inga pengar men följde med bara för skojs skull. Lyckades handla för 400 kr trots pengabristen.

Köpte stora målartavlor (70*90 cm) på biltema så nu ska jag måla nya tavlor, tror att det kommer att bli väldigt 70 tals inpsirerat. Har några barnböcker hemma från 70 talet med väldigt härliga bilder i som jag nog ska låna lite ur. Sedan så blev det lite småkrafs där och lite småkrafs där så pengarna gick. Tack till snälla mamma som inte bara bjöd på resan dit och mat under dagen men som också köpte ett jättesnyggt tyg som jag fick ta en bit av. Det kommer bilder sedan, är kameralös nu.

Det blev en heldag, kom inte hem förrän kl 9. Trodde inte att vi skulle vara borta så länge för Fredrik skulle på fest kl 6 men som tur var så ställde min pappa och mormor upp och passade Milton under tiden som vi var borta. Han tyckte att det var hur kul som helst och han berättade hej vilt om allt de gjort...

Igår måndag så var jag, barnen och min mormor till Ö-vik och lämnade in bilen på service. Halva vägen dit så tjatade Milton om att vi skulle åka hem igen, han ville minsann INTE till Ö-vik. Fick vänta i 3 timmar också på att de skulle serva bilen så vi tog vagnen och gick till Rusta och Jysk. Köpte grytlappar, skedar, plastmuggar till att ha till tandborten inne i badrumsskåpet och lite godis =)

Tiden gick rätt så fort men Milton lämnade kepsen på någon affär så vi fick gå och leta den. Jag var rätt så irriterad då. Jag blir så fruktansv'rt stressad av alla bilar och människor som är överallt.. Jag skulle inte palla och bo i en storstad.

Nä nu ska jag gå och hänga tvätten så att jag tar mig hem någon gång idag. Hade tänkt sitta och rita en stund idag med, får se om jag hinner..

Ha det så bra..

              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Amanda

Vilken mysig liten stuga. Ibland är det skönt att inte ha någon tv, dator, telefon osv. Att bara vara. Umgås med varandra utan en massa distrasionsmoment.

Hoppas ni får den tid ni ville ha. Och ha en riktigt fin dag!

2009-09-08 @ 11:54:17
URL: http://creyla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0