Jävla kamera

Är så jäkla less på gammkameran nu, vill ha tillbaka min andra nu. Hoppas att det är klar snart så jag kan ta bra kort igen. Vet inte vad som har hänt med gamla kameran. Förut så kunde man vifta runt med den som en galning och ändå så tog den skarpa bilder men nu så går det knappt att ta en bra bild.

Tänkte bjuda på lite bilder från stugan fast de är helt värdelösa...

Vardagsrum/sovrum

Det är som om det är spöken runt om som gör att det inte går att ta bra bilder.. Elliots säng och de gigantiska garderoberna syns iaf. Garderoberna behövdes då man bodde här jämt men nu så är de bara stora och tar mycket plats. Ska sälja dem till högstbjudande =) de är ju så jäkla tunga annars så skule jag bära ut dem till andra huset själv men 120 kg styck rår inte jag på..



Satte upp en av mina loppisfynd på väggen (hyllan 20 kr)  Byrån hade jag stående i en garderob och som jag tapetserade med min favorittapet. En tidsskrifthållare fick lite tapet på sig också. Oranga filten på golvet är Dixies sovplats och lampan i taket är loppisfynd även det (surprise surprise)



Elliots säng, bäddad med ett lapptäcke som jag sytt själv, Fredriks bössa sattes provosoriskt upp på väggen. (fult som stryk är det i alla fall, funderar på om jag kan bygga något snyggt över den? En låda eller nått som man kan tapetsera i någon snygg tapet.


 

Elliots säng, igen... Lapptäcket sydde jag då jag väntade Milton, kudden gjorde min mamma då hon gick i skolan. Filten är från Elodie.



Bäddsoffa är bra att ha då man bor trång. Mina nysydda kuddar passade bra här. Bordet stod här då Fredrik köpte stugan, det passade bra in nu.



Fotöljen fick jag av en vän, barnen hade med sig var sin korg med leksaker för annars så hade de väl varit så jäkla uttråkade att de skulle ha rivit huset. Märks att det är litet då mn trampar på leksaker hela tiden. Var skönt att de inte hade fler med sig. Marilynposter som jag haft i flera flera år fick sitta på väggen i brist på annat.



Fin duk fyndad på loppis och så min favoritljusstake såklart.



Tycker att byrån blev bra men jag skulle ha målat om byrån först, träfärgen var inte snygg.



Det följde med lite av varje till stugan, förra veckan fanns inte en pinal här. Lejonet längst upp sydde min mamma till mig då jag var liten.  Jag han faktist läsa en hel del, upptäckte att man hinner rätt så mycket då man inte har någon tv.

Köket



Milton sov i köket i en liten säng vi hittade hos min mormor. Tur att hon hade 2 små sängar =) .


Milton igen. Han tyckte att det var jättekul att sova där i köket. Blev som ett eget litet rum där under hylla och så blev det som väggar runt om tack vare kylskåpet. 

Påfåglarna på väggen är köpt på loppis för 10 kr styck. Tavlorna på hyllan likaså.

 

Hylla ovanför Miltons säng



Vilken skillnad det blev bara av att byta lampa och gardiner. Lampan hittade jag hos min mormor och gardinerna är från röda korset, bordet och stolarna har vi fått av våra grannar.





Spegelhyllan köpte jag på röda korset för 10 kr, tavlan på filadelfias loppis i lycksele för 5 kr. fotöljen fick vi av våra grannar, tyvärr så syns den inte så bra under berget av kläder.. 



Lampan på nära håll. har sån snäll mormor som låter mig få sådana här skatter =) Nu syns även den fina duken som jag fyndade på tradera.

Det var allt från stugan, ska åka dit imorgon då Milton är på dagis och kanske ta mig en skogspromenad. Ska ta fler bilder då det inte är så mycket saker framme. Ser inte så fint ut på bild. Håller på att leta fram en bra tapet till vardagsrum/sovrummet nu för jag tål bara inte den randiga gråblå tapeten som är där nu och Fredrik håller med för en gång skull. =)  Ska bli så kul att göra om... Funderar på att låta den rosa tapeten i köket åka åt fanders också... Ska bli 70 tal =)

              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0