Pysslar på..

Har hållit på med mycket pyssel denna vecka. Har ritat två tavlor till Thereses barn denna vecka, även Milton satt och ritade på. Han har blivit en sådan pysselgubbe. Även på dagis säger de att han älskar att pyssla.

Och så har jag pysslat på med mitt prylskåp som jag skrev om här om dagen.. Det börjar arta sig men det var väldigt svårt att få dit hyllorna igen efter att jag slitit ut dem.



Har limmat fast tapetbitarna och har lagt dit grejer för att hålla dem på plats.



Tog i lite mycket då jag skulle ha dem på plats igen så den sprack men jag tryckte ihop den igen och ska måla över sprickan =)



Grön och fin insida med mina favorittapeter. Nu ska bara utsidan få sig lite tapet också.


För övrigt så har jag mest varit in på byn. Lämnade Milton på dagis igår och så var jag och Therese ute och gick en jättepromenad igår så jag har träningsvärk i hela kroppen. En riktig skogsprommis blev det. Vi drog ut vagnen och ungarna i skogen, fick testa lite terrängkörning =)  Dixie fick springa lös och hon stortrivdes. Fast idag så började hon löpa så hon lär inte få vara lös på ett tag nu. Typiskt är det för rådjursjakten börjar nu till helgen.




Jag och Therese var till stan idag med. Jag upptäckte imorse då jag letade kläder att jag bara har en tröja som det inte är hål i eller som är helt urtvättad så jag kände att det nog var dax för nya kläder. Roligt att göra något tillsammans med Therese men jobbigt att behöva ta av min redan ansträngda ekonomi. Blev iaf en ny tröja, en kofta och en bh och så en tröja var till barnen och nya strumpbyxor till Elliot.



Elliot och Miltons tröjor. De ska ta kort på dagis imorgon och då ska vi ta syskonbilder så jag tänkte att de skulle vara lika. Milton tyckte att de var jättefina med alla djuren. Köpte dem på Kappahl. Även de rosa strumbyxorna (ja jag har rosa på mina pojkar, so what??) är från Kappahl.



En lång svart tröja från Lindex.

 

Det blev en lång svart kofta på Lindex också. Superskön. Vet inte om jag passar i den men det skiter jag fullständigt i, den var så skön..



Det slank med en bh också. Det var bra det för jag har så dåligt med bhar. Therese hon hade ju tur idag och hittade en bh för 49 kr hon.. Turkäring hehehe..

Jag och Therese var ju inte ensamma, vi hade ju med oss Tyra och Elliot också och alla trodde att de var tvillingar. Vi hade dem i samma vagn (min syskonvagn) så det var nog inte så konstigt. De var så söta, satt och skrattade åt varandra och snodde varandras leksaker. Det blev en snabb tur i stan bara för Milton skulle ju hämtas från dagis halv 2 igen... Tack för supertrevligt sällskap idag tjejer =)

Nu tjatar Milton om välling, är väl bäst att göra den då. Han har ätit nonstop sen vi kom hem från dagis.
Han är hungrig idag..

Ha de gött

              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Rebecca

tröjorna till dina barn med djur/skogs tryck på vart köpte du de? underbart fina. :)



Sen vill jag tala om att just nu pågår min första tävling, kika in vetja och kolla om det är något för dig. :)



http://geshiia.blogg.se/2009/september/draft-sept-20-2009.html

2009-09-24 @ 08:45:05
URL: http://geshiia.blogg.se/
Postat av: Erika

fin shopping! :)

2009-09-24 @ 08:58:23
URL: http://stoltmammatillmira.blogg.se/
Postat av: M.

Tackar:) Köpt på Lindex:)

2009-09-24 @ 22:19:53
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/
Postat av: Elin

Åååh va snyggt skåpet vart! Vart helt inspirerad:-D

2009-09-28 @ 13:53:51
URL: http://wickedmuffin.blogg.se/
Postat av: Bettina

Hej! Blev tipsad om denna blogg eftersom en av mina kunder sett att du avbildar mina doptavlor och säljer. jag vill inte skrämma upp dig men du vet ju hur det är med upphovsrätten och så. Som barnboksillustratör har jag god insyn i upphovsrättslagen och vad som gäller när man kopierar någon annans motiv. Jag ser extra hårt på detta eftersom du inte bara gjort till dig själv utan även på beställning. Vet du inte vad jag menar så handlar det om mina doptavlor som jag designat och målat i snart 15 år. Ta bort dessa kopior från nätet och hitta på en "egen" idé. Ledsamt med copycat´s. Vill inte låta otrevlig men eftersom jag inte har detta som en hobby utan mitt jobb är det extra viktigt att jag ser om mina rättigheter!

2009-10-20 @ 09:32:35
URL: http://www.bettinadesign.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0