-28

När det är så här kallt så finns det inte mycket att göra annat än att se tv, leka, och elda.



Fredrik slängde ihop en våffelsmet och stod och gräddade våfflor i stora lass åt oss trots sjukdom så jag klädde på mig för att gå ut och kasta askan och hämta ved. Jag är rätt så frösen av mig så jag klädde mig ordentligt. Fredrik skrattade åt mig och kallade mig för conehead.. 

Därför bad jag honom ta kort på mig för att jag skulle se hur jag såg ut.. (har ingen helkroppsspegel)



Så Ser ut och kände mig som en Michelingubbe men va fasen, jag vill ine frysa, på med täckbyxor, täxkjacka skinnmössan och lager på lager med tröjor...


  

Jag förstår inte varför han skrattade åt mig, en sådan snygging som jag!! ;) Beredd med pannlampa å allt =)

Var ju tvungen att ta av mig glasögonen också, det är ju så kallt så fort man andas så isar de igen för en så man gick där i mörkret halvblind men det gick ju bra. Jag överlevde don´t worry.. ;)

Täckbyxor är en bra uppfinning. Man använder dem alldeles för sällan, idag åkte jag in på byn i -28 grader i bara jeans. Inga långkalsonger inga täckbyxor, det är ju bara dumheter men jag frös faktist inte så mycket.



Våffelgörningen drog ju ut på tiden så lilleman tröttnade, bokstavligen talat..



Sötisen ;)



Milton fixade mat till Dixie medans vi fixade våfflorna..



Och så måste man kolla att det blev rätt mängd vatten i maten.

De sover bägge två nu, de somnade innan 19 ikväll så de var trötta trots Elliots lilla tupplur innan maten.

Var ut och hämtade posten precis, bara reklam men jag har iaf en bra bok. Slash från Guns n´Roses sjävbiografi läser jag, den heter kort och gott Slash och den är bra, förvånansvärt bra. Jag kan inte fatta att den människa levt sitt liv som han har. Helt ofattbart men tyvärr lever många sitt liv i alkohol och droger.

Men jag tycker att det är intressant att läsa och musiken har en helt annan betydelse nu då man vet bakgrunden till låtarna och hur de uppkom. Har lyssnat på GnR hela dagen =)

Ska kura ihop mig i soffan och fortsätta läsa tills klockan 8 iaf då finalen av Americas Top modell är, det måste ju ses =)

Tjocksockar OCH fårskinnstofflorna är på och filten ligger runt axlarna så jag är redo för soffmys med gubben =)
              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Anna

Oj, här hade det hänt mycket! =)

Du var ju gör söt i din -28 mundering.. ! =D

Fyfasen, vi har snart gjort slut på hela vårt vinter förråd av ved redan.. =S

Slash boken gillar jag oxå, har du inte läst Marilyn Mansons biografi så kan jag rekomendera den med.

Kram i Kylan! =)

2010-12-14 @ 14:09:34
URL: http://sinnersandsaviours.blogg.se/
Postat av: Elin

Haha! Bilden på dig var ju grymt rolig!:-D

2010-12-19 @ 12:29:59
URL: http://wickedmuffin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0