Lussebullar

Igår mitt på dagen så var barnen så snälla att de lät mig gå och vila en stund medans de lekte tysta och snälla på sitt rum. Helt underbart var det. Jag sov nästan en timme.  Och efteråt var jag som ny och orkade med dem så mycket bättre.

Jag hade till och med nog med energi att baka några plåtar med lussebullar. Jag hade 2 hjälpredor först men förlorade dem under den 45 minuter långa jäsningen. Då blev det för tråkigt tyckte de.



De blev så jäkla bra. Stora, saftiga och goda.. Smällde i mig 3 stycken, tillsammans med lite varm choklad, igårkväll då barnen somnat och det var så jäkla gott. Ja jag blev nöjd. Bakning är inte något som jag brukar lyckats så bra med.

Har köpt 2 nåldynor av Therese förresten. De är så jäkla bra. Det är ett gummiband på undersidan så att man kan ha dem på handleden. Jag har en och jag använder den hela tiden då jag syr.



De här är till mormor och mamma i julklapp. Om det är någon som är intresserad av en så kan ni beställa genom mig här. De kostar 40 kr.
              
Åsikter och kommentarer
Postat av: ulrich

Svär inte så jävligt

det låter så fult.

Hi Hi

2010-12-03 @ 04:38:22
Postat av: tina

Hej, såg att du hade en jättefin vattenkanna med retro blommor på. Vill du sälja den för 300kr eller något annat pris? maila mig gärna [email protected]

2010-12-05 @ 07:16:01
URL: http://tinasspaceage.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0