mina föräldrar

är världens bästa föräldrar.. De ställer alltid upp, i vått och torrt. Man kan fråga om vad man vill och jag tycker iaf at de har gjort ett bra jobb med att uppfostra oss. 

De hade lite andra metoder än vad mina kompisars föräldrar hade.. Min bästa kompis föräldrar var på oss hela tiden och förmanade vad vi inte fick göra. Ni får inte vara ute sent, ni får inte röka, ni får inte snusa, ni får inte dricka... 

Mina föräldrar sa ingenting.. Inte ett skit. Jag hade inga tider att passa, och inga regler, inget utegångsförbud om jag gjort något fel.

Jag var faktist tvungen att fråga dem då jag var 16-17 år varför de inte tjatade på oss som alla andra föräldrar, för man tyckte att det var lite konstigt men ändå bra.. 

Mamma sa bara lugnt: " ja men om vi säger att ni inte får göra något, då kommer ni ju bara känna att ni måste testa det bara för att ni inte får.. Har jag inte sagt något så är det inte lika lockande."

Och det fungerade.. iaf på mig. Jag var hemma tidigt om kvällen, drack inte förrän jag var 17 och ringde alltid och sa var jag var..  
              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0