Övik

Var till Ö-vik i fredags med bilen. Vi hade fel på airbagen så det var bara att lämna in på verkstan.

Men det var inte den mest perfekta dagen att lämna Junsele på. Tempvisaren visade på -27,6 och jag fick elda som en galning innan vi skulle fara. Tack och lov att man kan slå igång elen.

Jag lämnade Milton hos farmor och så for jag och Elliot tidigt. Vi kom fram till Ö-vik vid 10 och höll på att frysa ihjäl fast det bara var -14 grader där men som en kuststad så känns det ju alltid mycket kallare än inlandet pga det är så rått i luften.

Packade ner Elliot i vagnen med en massa filtar och sedan vandrade vi ner på stan. Gick in på hm, indiska med mera men hittade ingenting. Handlade lite på PoP men har nu ångrat mig över det onödiga köpet så jag ska lämna tillbaka det när jag ska till Sundsvall. Fan att man ska vara så impulsiv i sina inköp.. Men men det ordnar sig.

Hittade egentligen inget annat fast jag var ute efter en julklapp till Fredrik.

Gick in på röda korset en sväng och där blev det en hel del.

Det första jag snubblade över där var gardinställningen.



Gardinkappa för 25 kr.



2 gardinlängder för 35 kr.

De ska upp i köket nu som julgardiner. Fredrik tycker att de oranga som jag satt upp i köket var för mycket påsk..


Det är roligt att få hitta saker på loppisar och second hand affärer som man letat länge efter.

Jag hittade 2 saker som jag har suttit och tittat efter på tradera men som jag tycker har blivit för dyra.

Nr: 1



En bordsprydnad a´la 60 tal för 20 kr.

Jag gick och letade i hela butiken efter en sådan här men såg ingen så jag tänkte att det är ju inte så stor chans att jag springer på en när man letar efter den så jag gav upp. Men då jag kom till kassan så står den där, på en hylla bakom kassan. Hur tur har man inte då??


Nr: 2

En julklapp till syster som jag letat efter länge.. Men den kommer inte upp på bild här ;)


Vi gick och kollade på affärer lite och så gick vi och åt och Elliot var så glad och snäll och busig hela dagen. Han skrattade och hejade på allt folk han såg så man tog sig just ingen stanns för att alla skulle prata med honom. Men det var roligt.

Kl 1 så lämnade vi in bilen och så tog vi ännu en promenad bort på rusta och köpte lite godis och några små julklappar till kompisars barn. Vandrade tillbaka igen och så var bilen klar. Såd et var bara att springa in på coop och köpa blöjor och åka hem igen.

Det var en bra dag men huvva så trött jag var då jag körde hem. Jag ringde till Fredrik en gång per 10 minuter för att hålla mig vaken.

Somnade halv 8 på kvällen sen, då jag skulle sova ner Elliot. Elliot somnade inte, han var vaken med Fredrik till kl 10. Jag sov så djupt så jag hade ingen aning om detta. Vaknade kl 7 dagen efter fortfarande liggandes i mjukisbyxor och fleecejacka på mig..  =)

              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Anna

Tack! =)

Jo då, jag kan nog bli arg, om någon är oshysst...eller är dum mot min familj eller så..Då jäklar blixtrar det i ögona på mig.. =)

60-tals Bordsdekorationen var grymt cool!

Ha en fin 2:a advent, och att klä granen när barnen sover, och sen säga att det är en överraskning..funkar bra! =D

2010-12-05 @ 11:38:52
URL: http://sinnersandsaviours.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0