2010-01-08 Elliot 1 år

Tänkte att jag skulle lägga upp bilderna från att Elliot fyllde år, vad vi gjorde den dagen.



Det var kallt uta bara den då Elliot fyllde år så vi fick en skön dag för oss själva, bara grannarna som vågade trotsa kylan för äta tårta med oss.



Det var en kall men fin dag.



Milton hjälpte mig göra tårta.



öppnar paket efter frukosten


Roligt med papper



OJ vilken stor docka,


men va rolig den va.




kan öppna själv...



Här flög det bara papper runt runt..



Iiiiiiii vad rolig, öppna fort så jag får leka.



Resten av dagen tog vi et lugnt, jag och Milton ritade en nalle på ett papper som vi sedan använde som mall och sydde en nalle. En änglanalle, det var viktigt att den hade vingar. Den blev fulsöt.

Jag städa lite i köket och bytte gardiner. Längtade så efter att få hänga upp mina loppisfynd från Lycksele och jag blev glatt överraskad över att gardinerna passade PERFEKT i våra fönster.



Köpte 3 par gardiner för 17,50 kr på röda korset i Lycksele och ett par var kortare och de var som gjorda för vårt bänkfönster. Har inte behövt sy om nånting. Det är skönt!!



Även här så passade de utmärkt. Trevligt att städa av bordet ibland så man ser bordsytan. Bytte duk till en av dem som jag köpte i Lycksele också (5 kr)



Ja jag vet, det är INTE snyggt att ha vaxduk men det är ett måste hemma hos oss. Bordet tål inte det minsta fukt eller värme , då far färgen.. Har iaf valt en genomskinlig vaxduk.



Gardinerna räckte till att hängas upp i kontoret också, och NÄ jag har INTE städat här..Syns det???



På eftermiddagen så kom jag och Milton på att vi skulle baka..



Det gick ju bra...



Tills Mitlon bestämde sig för att det skulle vara en chokladkaka och hällde ett halvt paket kakao i sockerkakssmeten. Kakan smakar nu som chokladpudidng som man satt in i ugnen, väldigt mycket chokladsmak blev det.



Så Fredrik bakade en kaka också.

För övrigt så hade vi bastu hemma i fredags. Fredrik eldade på i pannan och vedspisen så vi hade över 30 grader varmt inne. Nästan olidligt. Skulle göra kaffe och då jag tog i plåtburken som kaffet är i så brände jag händerna på den, det var så varmt i skåpen så den blev het. Helt sjukt vad varmt det var inne, det var både skönt samtidgt som det var för varmt.

Nä nu ska jag laga mat åt Mitlon. Vi är hemma från dagis idag för jag blev dålig i magen och Elliot har feber (troligtvis av influencavaccinet han fick igår) så vi är bara hemma och slappar idag och tittar på en massa film. Elliot sover febern av sig nu så det är lugnt och tyst i huset, så skönt. Fick inte mycket sömn inatt heller fast nu var det Milton som bråkade så det är skönt då det är tyst här..
              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0