Lite söndagspyssel

Som ni vet igår så satt jag och kollade genom tradera, idag har vi pysslat lite, eller jag har oysslat heter det kanske. Fredrik och barnen sov middag så då fick jag fart..



Mamma hade med sig min lilla anslagstavla som jag haft i mitt barndomsrum men den var så tråkig att jag piffade upp den lite med lila färg.

 

Tog fram en tapetrulle och skar till en lagom stor bit, limmade och satte fast den på anslagstavlan, mot Fredriks protester. Han trodde inte att det skulle fungera (ja han han vakna innan jag var klar)

 



Och så här fin blev den. Är jättenöjd =)



Blev fint uppsatt på väggen med.



Satte upp ett mönster som jag tycker om, mönstret som jag fick av Fredrik, klänningen som jag ska sy.






Satte upp saker som inspirerar mig.



Och så kom det till lite mer saker.



Annika är alltid så glad och färggrann så hon får sitta med mig vid skrivbordet då jag skapar =)



Fjärilar som mamma har virkat.



Och en liten ängel som jag tiggde till mig i julas. Donkey kong har följt med sen jag var liten.


medan jag väntade på att färgen på anslagstavlan skulle torka så stod jag i fönstret och förundrades över hur många orrar det ryms i en björk egentligen.

Det började med 4 stycken

Och sedan så blev de bara fler och fler.



Stod inne i köket och tog kort på dem. Brukar sitta en så där 50-60 stycken i björkarna runt omkring vår gård, varje år den här tiden.  


O o o  oo glömde skriva att jag beställt en klänning... Tror att jag kommer att passa bra i den men jag har haft fel förr..



Köpte den på bilden och så samma i en annan färg. 199 kronor på Laredoute.

              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Lisa

Gud va snyggt det blev :D underbar anslags tavla :)

2010-02-04 @ 16:19:15
URL: http://pinkfriday.blogg.se/
Postat av: annika

men va roligt att ja få sitta me dig vid skrivbordet annakarin ;)

2010-02-05 @ 01:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0