Pysslande

Som jag har skrivit förut i veckan så har jag suttit en hel del vid symsakinen denna vecka. Igår orkade jag inte pga febern men i förrgår så satt jag mest hela dagen.

Jag har påbörjat så många projekt samtidgt och jag har så många ideér att jag vill påbörja lika många projekt till.
Har börjat med ett lapptäcke, en kudde och en klosskudde till Milton (som jag faktist gjort klart)



Jag har plockat fram de tyger som jag vill använda till lapptäcket och kudden (i korgen). Nu ska de bara strykas och klippas till.



Har klippt upp MASSOR av rutor. Bara att välja och vraka. Milton fick välja vilka färger som han ville ha till sin klosskudde först.



Mitt kaos =)



Lapparna till lapptäcket är ihopsydda och nu ska de långa remsorna sys ihop också.



Nu ska jag bara sy en sidokant och bakstycke på täcket så är det klart.



Det här tyget hade jag tänkt använda som bakstycke för det är så mjukt och skönt. Hittade det på en loppis.



Gjorde ett stort A i mitt favorittyg (tog det sista jag hade) Det ska sitta på kudden.



Fastsytt. Även här måste jag sy fast ett bakstycke, samma tyg som täcket.



Mina små hjälpredor. De kastade ut papperinsamlingen på golvet (det är den lådan de sittar i) medans jag sydde.



Så här blev Miltons klosskudde. Det blåturkosa tyget är jättefint men var jättesvårt att sy i. Var en tröja som jag hittade på röda korset.



Har även satt upp 2 nya tavlor i vardagsrummet.

Före



 
Efter



Ja jag ser att de hänger snett, men hängarna på tavlorna sitter snett, var jobbigt att fixa precis nu.. Blev mycket bättre tycker jag. Blev mer balans i rummet på något vis.


Shopping




Var ju till stan förra veckan och köpte då denna brosch, en pyjamas till mig själv och en blå virkad broschblomma också. Allt för 100 kr. Inte illa...

I lördags så åkte jag oc mormor till Näsåker för att kolla in loppisen. Det h'r följde med mig hem.



En liten lampa till kontoret.






10 underbara små glas som jag blev helt förälskad i. Bambi, de tre små grisarna, knattarna och pinoccio.


Dagens pyssel

Jaghar ju letat överallt efter en prylhylla och i min jakt har jag ofta stöt på olika barnrum med diverse hyllor i och jag har sett at det är rätt så många som har gamla tallrikshyllor i barnrummen som bokhylla. Kom då på igår att jag också har en tallrikshylla ute i röda huset som kan fungera ifall jag målar om den så sagt och gjort så gjorde jag det.

Hämtade in den igårkväll och tvättade den med målartvätt.












Första lagret färg målat. Använde mig av förgen som blev över då jag målade Miltons docksäng. Det funkar bra tycker jag. Funderar på om jag ska ta och tapetsera sidorna men jag tror att jag ahr den som den är.

Ska sätta upp den i Elliots rum sedan och så får den vara där tills jag hittat en prylhylla. Kanske det blir bra så den får stanna kvar permanent i vårt hus. Börjar tycka om den väldigt mycket nu då den har fått färg på sig.

Stod och kollade tapeter mot Elliots vägg igår för att se om det var någon som passade bra mot den blå väggen men hittade ingen bra eller så hade jag för lite av den. Funderar på att måla om hans rum. Han trivs inte där inne och jag tänkte om man valde en mjukare färg som är varmare så kanske han trivs bättre. Han är inte blå heller. Jag menar han passar inte till blått. Han är mer röd eller rosa.

 

Mer rosa än så här blir det inte. Bilderna kommer från google.

 



              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0