Skapande

Har sytt kuddar till barnen denna vecka. En E kudde och en M kudde.





Började med att göra en mall i papper så stor som jag ville ha dem. Numrerade sidorna på stora mallen. Tog Miltons teckning.. sorry..



 och varje sidobit så man slapp stå och fundera sedan vilken bit som skulle sitta vart.






Valde ut tyger sedan. Tog mina favorittyger som legat väldigt länge.





Lade mallarna på tygets baksida och ritade med tuschpenna, kom ihåg att lägga mallen "upp och ner" då jag gjorde andra sidan av m:et. Annars brukar jag vara duktig på att göra sådana missar.






Har sytt ihop varje sidobit med varandra. Man kan ju strunta i att klippa ut varje bit för sig och bara ha en lång remsa men jag tycker att det blir snyggare så här.





Sedan var det bara att nåla fast dem med stora bitarna och kolla så att det blir rätt. Räta mot räta..




Sy, sy och sy och sedan stoppa så har man en kudde. Vilket piller det var att göra E:et. Det var svårt. Men är så nöjd och barnen tyckte att de var fina. Färgerna blev lite matta på bilderna tyvärr.



Tyvärr så räckte stoppningen bara till ett ben i M:et men mamma ska köpa mer stoppning åt mig så jag får det då de kommer i helgen. Då kan jag göra klart den. Tycker om tygerna så mycket.
              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0