helgen blev så jäkla lyckad...

Det kunde ju inte ha gått så mycket bättre i helgen. Eller ja jag hade ju givetvis velat sälja mera men man kan inte få allt och 750 kronor är inte fy skam..

Vi hade bra väder under hela dagen, iaf fram till 4 då ovädret bröt lös men man kan inte klaga, vid halv 9 försvann regnet och åskan och solen kom fram och lockade ner folket på Nipan igen.



Festligheterna på Nipan i Junsele har varit stora och omtalade så det finns en hel del skriverier om det. Tack till medborgarkontoret och bibloteket som lät oss kopiera alla artiklarna och som lät oss sätta upp dem nere på Nipan under fredagen.

Det var rätt så mycket fylla och bråk där nere ett tag och värsta skriverierna var under 1983 då politikerna försökte få stopp på festligheterna. Det året var det 15 000 personer och festade i Junsele.



På torsdagen sattes staketen upp som omringade området men det lät jag killarna göra =)

 

Det blev en lång dag under torsadeg. Jobbade under dagen på ica och sedan skulle allt ordnas på nipan under kvällen, vi kom hem kl 2 trötta som bara den.

 



Några av försäljarna kom under onsdagen och torsdagen. Alla var supertrevliga och det var verkligen roligt att få träffa nytt folk.



Fredagen bjöd på lite blåsigt men fint väder. Det är mitt tält det med vita taket.



Jag tycker att jag fick till mitt lilla tält bra. Tur att jag hade tejp med mig så att jag kunde tejpa fast alla grejerna. Annars blåste de iväg. Vilket mitt tält gjorde senare under dagen. Tack och lov fick jag tag i ena benet på tältet och hängde mig fast vid det. Det blåste så fruktansvärt mycket. Tröjorna jag hade liggandes på bordet blåste iväg.. ja allt for.. Tack till snälla besökande som hjälpte mig =)

 

 

 

Det blev lagom många släljare under dagen med. 15 stycken var vi med blandade saker till försäljning.

 

 

Vi hade en otrolig utsikt från tälten =)

 

 

Tack vare att det är ett stort område så märktes det inte av så mycket om hur mycket folk det var under dagen men enligt entrén så var det 900 besökare under dagen.



De 900 försvann rätt så snabbt då detta ovädret kom in. Det var som om någon tryckt på en knapp och vips så var alla försvunna.

 

 

MEN efter ett kraftigt skyfall så kom solen tillbaka och även folket. Eftersom mitt tält var kaputt så intog jag bron till kansliet för försäljning av Wild west cruisers tröjor.. Det gick bra det också =)

 

 

 

 

Det var en otroligt rolig helg och man träffade människor från halva sverige vilket var jätteroligt. Ordningsvakter, funktionärer, polisen och kommitémedlemmar och bandet såklart gjorde ett jäkla bra jobb!! 700 inlösta under kvällen =)

Jag kom hem 4 på lördagmorgon trött men glad. Kl 10 var vi nere på Nipan igen för att städa och plocka undan.



Det blev grillning och drickandes av öl hos larssons... Kul kul =) 

Jag och systeryster hade ju turen att åka med i lite jänkare också.. Fördelen med att vara med i raggarklubb kanske??

 

 

 

Hela 3 bilar lyckades vi åka med i under kvällen och så fick ja åka motorcykel med både syster och far under torsdagen =) Tack tack Uffas (röda bilen på bilden) Tore och Claes för de roliga åkturerna =) 
Det var så roligt och jag blev som ett litet barn igen hiihihi..


 

Lördagen blev tröttsam med städningen och allt annat som skulle göra men vi tog oss ut under kvällen, kanske lite väl rund under fötterna men jag tog mig ut =) Boppers tyckte att det var okej att komma halv 3 på natten långt efter att de skulle ha varit där så det tyckte jag var skitdåligt.. Jag gick hem då de kom.

Som ni ser så var det inte så många kvar att se the Boppers..

 

 

Jag och Fredde promenerade hem i midsommarnatten medans solen höll på att gå upp och vi mådde rätt så bra =)

 

              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Elin

Sno mina bilder sådär;P Hade du glömt att ta på det viktigaste?;P

2010-07-01 @ 09:23:47
URL: http://wickedmuffin.blogg.se/
Postat av: Mikaela. Mamma till Emanuel & Hedda

Ja hon är så duktig ^^,



Ja vädret hade ju kunna vare bättre!

Här har de åskat i 3 dagar tro ja, båda på dagarna å kvällarna. Å verkligen spöregnat! Har en stor sjö här nu på baksidan av allt regn =/ Nu tycker jag solen kan ta å komma tillbaka igen!

2010-07-01 @ 10:33:58
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0