Sjukhusbesök

I onsdags så åkte vi till lasarettet med Elliot. Han har fortfarande en sådan fruktansvärd hosta och vi var dit för 1,5 vecka sedan och fick ny medicin till honom och så dubblade de Pulmicortdosen... Han blev sämre..

Så, i onsdags fick vi träffa doktorn igen och han skickade oss till röntgen för att röntga lungorna och genomlysa dem. Allt såg jättebra ut och Elliot var superduktig.

Sedan så fick vi fara upp på barnavdelningen igen och ta blodprov och halsprov (genom näsan) men Elliot var superduktig nu med. Sa ingenting.

Enda gången som han grinade under dagen var då en högljudd ochmycket irriterande unge vägrade följa med sin mamma (trotsåldern och brist på uppfostran tror jag). Då blev Elliot rädd för honom och började gråta. 

 

Jag har så himla duktiga barn då vi är någonsanns (skryt skryt.. ;), de gör alltid som jag säger och lyssnar så bra.. Tur de.. Jag kulle inte vilja ha en sådan där unge som var på sjukhuset.. Måste vara jättejobbigt.. Tyckte synd om henne men samtidigt så får hon skylla sig själv då han i princip fick göra som han ville..  

Vi åkte och åt middag med Fredrik efter att vi varit på lasarettet för att fira att de var så duktiga.. de var där på restaurangen som jag fick matförgiftning =(

Elliot fick i alla fall pencilin mot hostan så ska vi se om det hjälper. Annars får vi komma tillbaka nästa vecka igen och så ska de ta fler prover..
              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0