nytapetserat och möblerat om.

I onsdags åkte jag hem vid 12 från Åsele och så packade jag bilen och åkte till Mo. Fick sådan lust att sova där men jag har stört mig så hemskt på tapeterna där så jag bestämde mig för att tapetsera om lite först.

Jag har aldrig tapetserat förut men hur svårt kan det va då tänkte jag.. Det var svårare än jag trodde men jag fick då upp dem iaf.



Onsdagens arbete.. Satte upp 2 våder sedan fick det vara bra.. Skulle hämta barnen på dagis.



Se vad den rosa tapeten har blekts på 8 år..



På torsdagen så var barnen en stund hos min mormor så då satte jag upp 2 våder till. Sakta men säkert gick det framåt.

På torsdagen så hjälpte även Fredriks morfar mig att sätta på vattnet i stugan.



Fredagen spenderade vi hemma med att tvätta tvätta tvätta.. Elliot åkte på något sorts virus, spydde ner hela vår säng och hade en sådan hemskt diarré... stackarn..

Lördagen packade vi bilen fll med grejer vi behövde i stugan och så åkte vi dit för att sova där.

När barnen somnat så tog Fredrik en promenad med Dixie så att jag fick tapetsera klart.. Det blev inte världens snygggaste arbete MEN jag har gjort det själv.  =)



Så här blev resultatet då jag fått upp hyllan och fått in Miltons säng igen.




Möblerar om i sovrummet.

Före






Så här såg det ut före ommöbleringen. Jag kände att det var ganska onödigt att ha 2 garderober inne i huset som tar jättemycket med plats då vi bara använder den ena. Fredrik anser att det var onödigt att ta bort den för den var bra att ha. Så jag monterade ner den själv.. Då får man som man vill...


Efter

Barnens sängar fick plats i sovrummet nu och jag tycker att det blev rikigt mysigt. Jag fick flytta in Miltons säng in i köket sen på kvällen. Han vill inte ha någon i rummet då han ska sova..




Elliots säng..



Miltons säng..



Så här blev det då jag flyttat in Miltons säng till köket. Det blev riktigt bra =) Nu ska jag bara hitta de perfekta tapeterna in hit också, och så ska vi byta ut garderoben mot en annan. Mamma ska köpa av oss dem. De är lite stora för att ha i en sommarstuga..





Man har inte varit ute så här mycket på jättelänge känner jag. När man inte har någon tv eller dator så är livet rätt så skönt men man saknar tvn på kvällarna.

Vi har bara en liten bärbar dvd så vi kan iaf se film.

Fredrik har byggt till lite i hundgården till Dixie. Hon tog sig inte upp på utsiktsplatsen så Fredde gjorde en landgång.



Och jag upptäckte att mina odlingar inte går så bra.. Fast lite gräs, en björk och en tall i en blomlåda kanske är den nya trenden???

              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Elin

Men fan va mycke du hunnit nu då!:P Bara helt plötsligt! Fina tapeter! klar förbättring!

2010-05-19 @ 20:42:55
URL: http://wickedmuffin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0