Min första vecka som arbetslös.. Lååååångt inlägg...


Eftersom det var min sista dag på ica i söndags så är jag nu officiellt arbetslös igen.. Och jag har haft så jäkla mycket att göra..

Måndag

Måndagen spenderade jag och Therese i Näsåker med att plocka äpplen i min mormors brors trädgård. Blev bra mycket äpplen och vi hade jätteroligt på köpet.

Alla barnen var med också och de verkade tycka att det var jätteroligt att plocka äpplena.

Har tyvärr inga kort från äppelplockningen... =(


Tisdag

File:Åsele kommun.png
Bild hämtad från wikimedia


Tisdagsmorgonen lämnade jag barnen på dagis som vanligt för deras 5 timmar och så åkte jag till Åsele till min arbetsförmedlare. 1,5 timme senare går jag ut från arbetsförmedlingen. Ojojoj vad vi kan prata på, jag och Birgitta, som min arbetsförmedlare heter. Hon anvisade ett jobb iaf som jag ska skicka in ansökan till imorgon. =)

Åkte bara hem igen fort som bara den för att hämta barnen och så åkte vi till slaktboa där min man jagar för att titta på älgen de skjutit. Milton var inte så intresserad så han stannade hos mormor Gunda medan jag och Elliot gick och tittade på älgen. 

Elliot konstaterade glatt att det var en häst som låg där så resten av dagen försökte jag lära honom säga älg vilket gick ganska så fort att löra honom. 





Vi satt där i godan ro då kameragalningen Moström ryckte fram kameran och började fota som en galning. Är då inte nöjd men man gjorde iaf inga konstiga grimaser... Elliot såg då inte så nöjd ut heller hehehe..



Vill ni se fler bilder från Mos jaktlag kolla in denna sida.



Vi bestämde oss för att sova i Mo under tisdagsnatten men jag var tvungen att åka hem och hämta några kläder till mig och barnen så jag for till Gulsele och hämtade det.

På hemvägen så fick jag se något som var i vattnet bredvid vägen så jag blev så nyfiken att jag var tvungen att vända.
Det visade sig vara en bäver som i godan ro simmade runt där i älvviken. Det var riktigt roligt för jag har bara sett bäver i vilt tillstånd 1-2 gånger förut.







Jag smög mig genom snåren efter älvkanten för att få en bättre bild men den var verkligen snabb. Till slut så hade jag kommit upp längst med honom (eller henne) då den simmade och skulle just ta den perfekta bilden. Vad händer då?? Jo jag hade glömt att slå av ljudet på kameran så den plingade glatt till och jag fick kort på en.. ja vad??....



Jo det ska jag berätta... en bäverrumpa då den skrämt dök ner för att gömma sig..

Glad var jag iaf, jag hade ju fått se en bäver =)

Och 2 älgar fick jag också se innan jag tagit mig hem till en sur gubbe som undrat vart fasen jag hållit hus i flera timmar.. Vadå?? jag var ju bara borta i 2 timmar ;)



Onsdag

Onsdagen började likadant som tisdagen, klev upp och lämnade på dagis men denna dag så blev det ju ingen Åseleresa iaf. Åkte istället till mormor för att börja göra lite äppelmos.

Världens bästa mamma och mormor hade redan gjort upp en hel kasse (blev 12 kg färdig mos) på lördagen medans jag jobbade men jag vill bara ha mer äppelmos så jag och mormor ställde oss och gjorde en kasse till (jag ÄLSKAR äppelmos).







Mormors och mammas äppelmos de gjorde under lördagen.. De är så snälla, jag fick nästan alltihop.

I onsdgas så gjorde vi 13,5 kg färdig mos. De ni. Har 2 kassar till med äpplen trots att jag givit bort 2 kassar också.


Torsdag

Ja som på tisdag och onsdag så åktes det till dagis på morgonen för att lämna ungarna. Jag åkte hem till Gulsele för att slipa taket i Elliots rum men jag blir ju så snabbt less. Slipade en liten stund, gjorde något annat en stund (hängde tvätt, tvättade ännu mer, plockade undan mm.) 

Ringde till syster för att få medlidande för det jobbiga jag gjorde (slipa taket) men fick inte så mycket medlidande. 
Hon "men du använder väl slipmaskin? Då är det väl inte jobbigt?"
Jag "öööö.. slipmaskin, kan man använda det? Vi har ingen." (tänkte på en sådan där riktig slipmaskin som man har till spackelslipning)
Hon "VA!!! Har ni ingen slipmaskin?? "
Jag " Ja nä jo eller de har vi väl... tänkte inte på det..måste kolla i lagårn.. "

Fick springa ut i lagårn och leta och efter det så gick det ju mycket bättre =) Hehehehe.. 

Tack systeryster, ibland så tänker man ju inte.. 

 

Man blir ju så fin av att slipa spackel. Jag hade haft jacka på mig.. 


Mellan slipvarven så sprang jag ner och jobbade på min oranga prylhylla..



 

 

Nu är den äntligen klar. Ska se om jag får upp mina tre hyllor nu då eller om Fredrik sätter stopp. Han är lite allergisk mot hål i väggen förstår ni... ;) 



Under middagen på torsdagen så fick vi något tokryck och bestämde oss för att åka till Härnösand för att kolla och eventuellt köpa en bil MEN den visade sig vara en rosthög.. 





Med väldigt dålig inredning.. 


  
Blev ingen bil men det var roligt att få komma iväg en sväng och så fick vi en väldigt fin resa hem.. 



Fredag

Fredrik jagade som vanligt men vi var lediga. Kommer inte ens ihåg vad vi gjorde under fredagen. Den dagen passerade bara..

Jamen javisst ja.. jag lämnade ju in bilen till verkstad, sprang några ärenden och tillbringade nästan hela dagen hos mormor tillsammans med min mamma och barnen.. Det var det vi gjorde ja, att jag häll på att glömma det..



Lördag

Rivning av väggar i Wild West Cruisers nya klubblokal skulle ske under lördagen med start kl 8:00 men då vi kom dit var inget tömt ur lokalen så husägaren gjorde en deal att om vi hjälpte till att tömma så skulle han sköta rivningen, det tykte jag var okej iaf, glad över att slippa riva. Det hela tog ungefär 1,5 timme..

 

 

 



Det kommer att bli en bra lokal, med plats för många bilar. Kontoret med glaspartiet ska bort och hela den långa väggen in bak till lagret ska också rivas.. Det kommer att bli jättebra och han har lovat att det ska blir klart till månadsskiftet. Vilket månadsskifte återstår att se =)


Efter "rivningen" så åkte jag hem och piffade upp mig och så åkte jag på Harriets 70 årskalas. Harriet och Ulrich hade gjort väldigt god mat och alla verkade ha trevligt. Tyvärr så blev jag fruktansvärt trött och jag kände migränen smyga sig på så jag gick hem rätt så tidigt och lade mig på soffan.

Tack så mycket för inbjudan och dengoda maten.. =)


Söndag (idag)

Är fruktansvärt trött i dag med och vill bara sova. Sov en timme mitt på dagen då jag skulle sova ner Elliot och det gjorde susen.

Passade på att baka 3 äppelpajer och 1 äppelkaka idag, skulle ha bakat mera men aluminiumformarna tog slut. Jag har frusit ner pajerna. Tänkte att det kan vara bra att ha någon regnig dag då man för besök =)

 



Det var min dag.

ja men visst ja.. Snälla söta Sabine var hit idag också och lämnade en kasse med gardiner.. Hon är för snäll hon.. Ska visa bilder på dem sedan..

Då fick jag ju ett tokryck och städade köket när hon ringt.. Man vill ju inte visa att man har allt för stökigt heller hehehe.. Bästa städningen gör man då det ringer någon och säger att de är där om 10 minuter...Inte sant??  

              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0