dagens pyssel

Jag spurtade hem efter att ha lämnat på dagis imorse för att ta hand om hundarna så att Fredrik fick fara och jobba. Han är äntligen bättre i ryggen efter några dagars vila så nu ska han jobba idag och imorgon iaf.

Ville hjälpa Therese med våningssängen som hon köpte men vågar inte lämna hundarna ensamma hemma då Igor aldrig har varit hos oss förut. Det är ju lite taskigt och det skulle inte kännas så bra heller.

Har pysslat på hela dagen fast jag satte mig framför tvn då jag kom hem och åt min andra frukost för dagen men det hade ju gått nästan 5,5 timme sedan första frukosten så jag var hungrig igen. Jag var så jäkla trött, är inte van att kliva upp halv 5 på morgonen så jag funderade på att sova ens tund men lät bli. 

Så jag satte på lite musik och slipade och målade min Ikeapall rosa istället (stackars Fredrik) ;) .

 



Den ska målas ett lager till också, kanske fler innan den ska tapetseras. Sedan har jag bara 2 pallar till att göra om så att de blir fina. De är ju så himla bra de här pallarna.. 99 kr på IKEA.

Efter målandet så klädde jag mig ordentligt och gav mig ut i snön som yrde och det kalla vädret. Hundarna fick sina täcken på sig och så gav vi oss av. Jag promenerade bara efter älven och ner efter kraftverket där det går ett skoterspår men det har kommit 1-2 dm snö där så det var jobbigt som bara den att gå där. Men vi tog oss runt till slut och hundarna verkade nöjda och gick och lade sig. Inte mycket kärlek där inte..

Då fick jag chansen att sätta upp lite tavlor och anslagstavlan igen där vi har målat och tapetserat om.



Jag längtar tills vårt fönster går att laga. Vi fick sätta igen det med frigolit för det blev så kallt. Mina blommor vill stå i fönstret.

Jag har även hunnit surra en hel del i telefon. Mamma, syster, svägerskan, Fredrik, min arbetscoach, Annika, Malin, syster igen, ja det var många som ville prata med mig idag =)  

Imorgon bär det av mot Lycksele och sedan Umeå =)

              
Åsikter och kommentarer
Postat av: therese

ingen fara att du inte kunde komma =)

vi har funderat på att bygga om sängen lite så att det ska bli lättare för barnen att ta sig i och ur...

skoj att du fick fara till umeå ändå ;)

kram kram



snygg pallen blir

2011-02-17 @ 21:08:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0