Duktiga jag..

Det har varit jättebra väder här de senaste dagarna, det är konstigt väder för nu i jan/feb brukar det vara runt 30 minus men nu är det runt 0 grader ute och solen skiner. Mycket märkligt.. Det är skönt iaf och jag och barnen har varit ute och lekt och åkt spark i 2 dagar nu vilket min höft gör uppror över idag.

I tisdags så kände jag att det bara kröp i mig och Fredrik var så dålig så jag ville bara ut ur huset. Så jag tog fram sparken ur lagårn och tog ett specialbälte som jag hade till vår gamla hund (karelsk björnhund) för att han drog så mycket och så kopplade jag fast Milton på bobben i bältet och satte Elliot i sparklådan på sparken och så kopplade jag Dixie och så fick hon springa allt hon kunde.. Det var perfekt sparkföre och vi bara flög fram. Det var bara min dåliga kondition som stoppade det hela..

På vägen hem sa Milton: " mamma, om du ska köra så här sakta så kommer vi ALDRIG hem igen.." Då var man ju tvungen att skratta.. =)

När vi kom hem på gården igen så lekte vi i snön och kastade snöbollar till Dixie som fortfarande hade en massa energi kvar.. (Själv höll jag på att ramla omkull av dallriga ben, min kondition är inte som den borde.. gymmet nästa...)

 

Dixie letar snöbollar i snön.. Från början gick det bra, då sprang hon på skaren men eftersom hon är så jäkla dum så sprang hon i samma spår hela tiden så till slut var det ingen skare kvar så det blev djupare och djupare snö för henne att ta sig fram i..

 

 



ojojoj nu börjar det bli problem..



Och där försvann hon..


Och där kom hon upp igen.. =)

 

Det är inte lätt för en liten tax.. Ser ni bedjan i hennes ögon?? Kom och hämta mig....



Men hon klarade upp det själv och jag slapp ta mig ut i djupsnön..

 



Lite barnarbete ;) Ungarna skottar för fullt =)

Idag har jag proppat i mig en massa värktabletter för att kunna gå ordentligt, får se om det hjälper, ungarna tjatar om att gå ut idag med.. Men då blir det då inget sparkande.. Trots att det var otroligt skönt att sträcka ut benen och kroppen och sparka för full fart så är det inte värt det om höften ska värka så här efter varje gång..

Vi har varit duktiga och bakat muffins idag, så ungarna kunde hålla sig lugna i 2 sekunder iaf.. Är så trött.. vill bara sova..

              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0