En vägg klar..

Jag har så tur att jag har underbara vänner.

I tisdags bestämde vi (jag och Therese) att hon skulle komma och tapetsera på onsdagen. Så jag stod tisdagkväll och rev bort det som var löst på väggen, spacklade och slipade lite.



Jag tyckte ju som vanligt att det var väl inte så noga med underarbetet så jag tyckte ju att det var klart att tapetseras men då Fredrik började pilla i tapeten så lossnade ju allt..

Som ni ser så är det ju jäääääääätefint underarbete.. ;)



Jag jobbade ju så hårt med spacklingen så att jag han ju till och med baka muffins också samtidigt.



Tyvärr glömde jag ju bort att bjuda vår gäst på muffins.. =(



Jag hade ju min hjälpreda i köket också. =)


Igår när jag skulle lämna på dagis så kunde ju inte Fredrik låta bli den där väggen heller... Jag han bara gå ut genom dörren så stod han där med spackelspaden och började pill i underlaget. Han som hade ont i ryggen och allt.. Jag glömde ju en sak så jag var tvungen att gå in igen så jag tog honom på bar gärning med spackelspaden i högsta hugg. 




Under den där tråkiga beiga tapeten var en underbar 70 talstapet.







Det är när Fredrik gör sådana här saker som jag vet att han älskar mig. Att stå och jäklas en stund och skala bort ett tapetlager för att kunna spara och dra bort det undre tapetlagret åt mig bara för att jag blir så glad över tapeter.. Det är 100 gånger bättre än en bukett blommor enligt mig.

Nu kan jag använda den igen =)

Älskar dig Fredrik



Therese åkte med mig från byn för att tapetsera den första väggen och vi satte henne i arbete på en gång ;)

 

Therese tyckte också om tapeten så Fredik ställde sig och gjorde lika dant på andra sidan också så att TP skulle få sig en tapetbit också.

 



Therese gjorde ett väldigt bra jobb.. Vi är helnöjda.. Fredrik låter henne tapetsera resten av rummet också ;)

En beige tapet är väl inte riktigt vad jag hade tänkt mig från början men det blev väldigt fint och mycket mycket ljusare. Jag satte upp en tavla och så brickbandet med mina fina brickor igår och det blev så bra..



En sista liten vådbit kvar på väggen. Vi han precis klart innan vi var tvungna att åka in på byn igen. Therese började jobba 2 och barnen skulle hämtas på dagis halv 2 och så skulle vi hinna fara och titta på en våningssäng åt T också men vi han =)

TACK THERESE!!!!!!!!!!!

Jag ska inte strunta i underarbetet tills nästa vägg så att vi slipper stå och göra sådant då du är här..

              
Åsikter och kommentarer
Postat av: therese

hihi, skoj att man kan hjälpa till ;)

tack för den SUPER GODA lunchen med...

2011-02-17 @ 21:15:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0