Lite till.. och lite till... och lite till..

Måndag

Det är svårt att sluta i tid men jag tror att jag lyckades.. jag han inte riva ut hela köket..

I måndags var vi (jag och barnen) hemma hela dagen och efter att vi gjort trolldeg och lekt med den och sedan gjort alla hjärtans dag kort.

 

 

så blev jag blev så himla rastlös så jag tänkte att jag äntligen skulle ta och måla lådan i taket i köket.  


Är det någon som har missat det här med varför vi har en låda i taket så är det bara att fråga..

Jag täckte för väggar och bänk med byggplast och började men så när jag var klar med det så tänkte jag att det var väl lika bra att ta sidorna på skåpen också för de såg så eländiga ut jämfört med den nymålade lådan. Så gråa och fula och vilken skillnad det blev med lite vit färg..  

Förebild



Det är ju "bara" 4 år sedan som vi gjorde om badrummet upp och drog nya rör..  



Det är "bara" 9 månader sedan Fredrik byggde in dem i en låda och jag spacklade.. Att göra det där måste sakerna är inte min starka sida..

Efterbild



Denna bild är från tisdagen då jag målade andra och tredje lagret färg..




Jag ska göra något åt jättesprickorna också...



Men nu har jag gjort det iaf.. På måndagen målade jag lådan i taket och sidorna på skåpen och sedan blev ungarna less på att inte få uppmärksamhet så jag gav upp för den dagen. Vi sparkade bort till brevlådan och postade alla Alla hjärtans dag kortena istället.


Tisdag

På tisdagen så lämnade jag ungarna på dagis och hade hela 5 timmar framför mig att måla lådan och sidorna på skåpet en gång till och det var då det verkligen gick snett..

När jag stod där och målade så tänkte jag att jag bara kunde pensla på runt fönstren också lite grann.. De var ju så fula.. Bara lite så där för att det skulle se fräscht ut.. Så jag tejpade och täckte för bänken igen men sket i väggarna idag för jag kom ju på att jag ska ju tapetsera om så då behöver jag ju intevara rädd att det kommer färg på gamla tapeterna..

När jag hade tejpat klart vänder jag ryggen mot fönstret för att ta upp en sak och hör världens krasch från fönstret och min första tanke är " vad hade jag ställt där nu då som krossade fönstret??"



Men det var inte jag utan en stor järpe som flugit rakt in i rutan och krossat den..



Jag visste först inte vad det var och hjärtat mitt pumpade i 140.. Jag blev så rädd.. Innerrutan klarade sig iaf men ytterrutan var helt i kras..

Jag såg ju hur fågeln låg där ute och sprattlade så jag tog på mig handskar och tog ett vedträd och sprang ut för att slå ihjäl den för att få slut på lidandet..



Men den hade redan dött då jag kom ut..



Jag ringde till Fredrik fortfarande hög av adrenalinet som pumpade genom kroppen och då sa han helt lugnt.. "jaha ja.. ja nu fick du ju en skalle att ta reda på iaf älskling" Så, ja, det var det jag gjorde, sedan återgick jag till målandet...


Kom på att jag skulle ju måla framsidan av skafferiet men så var jag ju tvungen att ta ut alla matvaror ur skafferiet och då var det väl lika bra att måla inuti skafferiet också, eller hur?! =)

Sedan så blev det bara så att jag forsatte att måla väggen och sidan av skåpet ovanför diskbänken också.



Först så fick fönstret sig lite färg..


Före






Ni ser vad gult och fult det blivit inne i skafferiet och färgen var avskavd, gamla hyllkantsbårder satt löst och så ingen ordning. Det var ju lika bra att måla om...



Jag barrikerade köksbordet ett par timmar men tack och lov var det snabbtorkande färg så jag kunde stoppa tillbaka allt in i skafferiet innan vi skulle äta middag.





Efter



Efter första lagret med färg så syns det en stor skillnad..

 




Väggen ovanför dörren ut till hallen fick sig ny färg och det blev så ljust inne.. Även skåpsidorna till vänster fick ny färg..  

På kvällen så blev det hela -25 minus och det drog iskallt från fönstret så Fredrik fick göra en special som funkar bra men är inte så snyggt precis..

Han tog häftpistolen och häftade fats filtar för att hålla kylan ute..



Sölmaja som jag är så fick jag ju åka och köpa lacknafta efter att jag hämtat ungarna på dagis..


 

Ja visst ja.. jag han ju sparka 4 km med Dixie också innan jag hämtade på dagis.. Jaghade värsta flytet den dagen..

 

Onsdag

 

Therese följde med mig hem och vi satt och surrade hela dagen. Fruktansvärt roligt =) Jag han även måla sidan på skåpet en gång till.

 

Åkte sedan in till doktorn.. Ett mindre roligt besök men jag överlevde =)

              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0