har inte lust

Har inte haft lust alls att blogga den senaste veckan men tänkte att jag fick allt skärpa till mig.

Förra fredagen så åkte Elliot in i bordsbenet med huvudet före så vi fick åka in på akuten för att tejpa ihop det. Det kändes ju lite töntigt att åka in de 10 milen (enkel väg) för att tejpa ett litet sår men jag hade ju iinget hemma att tejpa med så då fick man ju ta och köra den biten då.

Ringde sjukvårdsrådgivningen först och frågade om ambulansen var i närheten. Tänkte att om de var det så kunde de ju bara plåstra om honom men den var också i stan så då kändes det väldans onödigt att dra hem den till oss.

Höll honom vaken hela vägen till stan för han fick ju inte somna om det var hjärnskakning men det var det inte iaf.


Efter att man slagit sig så blir man väldigt ledsen och pappig och trött.. 
 


Blev inte ett sådant stort sår men ville inte att han skulle få ett ärr i pannan så sköterskorna fick plåstra ihop han.



Oj vad svårt det var att ta kort på bulan då. Det här är EFTER att svullnaden gått ner.. 

Under lördagen var vi till garaget för att börja kolla på bilen men möttes av en inte allt för rolig syn så jag var mest ledsen och arg dagarna efter det.

På måndagen så var vi på Miltons 4 års kontroll och det visade sig att han ser dåligt på långt håll så vi ska kolla det igen. Sen var jag på så dåligt humör att vi åkte direkt hem och jag lade mig i sängen och läste medans barnen lekte på sina rum. Hade sovit så dåligt och jag blev irriterad på vissa människor som jag tycker har betett sig illa.  Nä då är det lika bra att åka hem och lägga sig..

I tisdags så provade jag på att  jobba i storköket på gunillagården. Jag hade inskolning där under tisdag och onsdag och det var jätteroligt. Men oj oj oj vad slut jag var på kvällarna. Slocknade tillsammans med ungarna när jag skulle lägga dem.

De har haft det jätteroligt i veckan säger de, de har ju fått varit på dagis heldagar nu och det har varit full rulle på dem hela dagarna enligt personalen.


Igår torsdag så tjatade de om att vara på dagis också så de fick vara sina 5 timmar då med. Då hade jag turen att få umgås med Therese så vi tog en långlunch och satt bara och pratade =)


Annars så har jag suttit på etsy och glott..

Hittade en underbar konstnär dom målar med vattenfärger..





 



httpwww.etsy.comshopsilverridgestudiopage=2

 

 

              
Åsikter och kommentarer
Postat av: therese

snygga tavlor. men usch vilken bul lill gubben fått =(

vet du vad jag har tänkt på. kan vi inte sy i garaget då??? finns ju bord + att gubbarna kan ju skruva då =)

2011-01-30 @ 23:31:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0