Medlemsbilarna..

Jag hade det så skönt igår. Åkte och lämnade på dagis och så åkte jag hem igen. Han måla 3 tavlor under de där få timmarna som barnen är på dagis och det var så tyst och lugn och skönt i huset. Jag bara ritade och åt lite mat och åt lite choklad.. =) Skönt!!!

Egentligen så blev jag inte nöjd med tavlorna. Den första blev ganska bra, en födelsedagspresent så jag kan inte lägga ut den här men med den andra blev jag lite besviken på mig själv.. Det är flames på bilen vilket visade sig väldigt svårt att måla.. Iaf för mig.. Jajaja ska titta på den idag igen. På bild ser den inte så dålig ut om jag får säga det själv..





Bil nr: 2 En Impala SS från 1965. Vad ska jag göra åt flammorna?? HJÄLP mig....



 



Nr: 3 en Chevrolet från 1956 

Den blev ganska bra men funderar på att ge den lite färg. Den är en röd härlig bil som bara ser blaha ut på bilden då den är svartvit om det är någon som förstår vad jag menar.. Den behöver den röda färgen för att poppa ut.

Det enda som jag stör mig på då är attt jag vänt bilden spegelvänd så då jag skulle måla dit ratten upptäcker jag ju att den är på fel sida vilket jag målade dit den på andra sidan.. Blev ju ganska bra tyckte jag och så färglade jag med tusch, och så kom Freddan hem och påpekar att även vindrutetorkarna sitter fel.. Gaaaahhh.. Jag fick en smärre hjärnblödning.. därför ska man inte rita bilar när man inte kan ett skit om dem och hur det sak se ut..

NÅ vad tycker ni? Färg eller inte??



Målade en till också men målade lite fel som jag försökte rädda (med svart tusch) och så målade jag lite till och lite till och helt plötsligt så var halva bilen svart.. Den åker ut i vår lagård säger jag ju bara.. Men det ska väl bli fel ibland också antar jag annars lär man sig inget.

Men det är som Freddan säger.. Du måste sluta måla på tavlorna då det känns som du nästan är klar för då är du troligtvis klar redan.. Jag tendenserar att övermåla på allt..

Ska åka med dem till garaget och hänga upp dem någon dag så får jag väl se vad gubbarna säger...

Bilarna som jag målar är våra medlemmars bilar och vill ni ser mer bilder så kika in på vår hemsida http://www.wildwestcruisers.se/ Skriv gärna något i gästboken också..

              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0