Mr Tim Burton

Är jag väldigt förtjust i =) Det är min absoluta favorit bland filmskaparna och jag ÄLSKAR hans filmer..

Kunde inte sova igår kväll så jag satt och googlade på honom ett bra tag in på natten =)

 

Tim Burton med hans fru Helena Bonham-Carter, en av mina favoritskådespelerskor..

 



Jag kan bli ganska så nostalgisk då jag ser Beetlejuice.. Jag och min granne och bästa vän Johan såg den bra många gånger då vi var små..



Jag visste inte ens att Tim Burton gjort Big fish förrän jag googlade honom igår.. En av mina favoritfilmer..

 



 



Måste jag säga mycket om Alice i underlandet?? Älskar kläderna och scenerna.. 

 

 

Johnny Depp är också en av mina favorit skådespelare. Här som Edward Scissorhands.

 

 

 

 



Corpse bride..




 



Och vem tycke inte om Kalle och chokladfabriken??

Jag har fått ihop ett bra gäng med Tim Burton filmer nu, men jag fortsätter att samla.. Har faktist inte storsäljarna Kalle och chokladfabriken och Alice i underlandet än, vilket känns konstigt eftersom jag älskar de filmerna..

En favoritfilm jag har som min syster introducerade mig med är 9. Vilken underbar film..



 

 

 

 

 

 

 



9 är en film som jag verkligen rekommenderar..

 

 

 

 

              
Åsikter och kommentarer
Postat av: blackbird

jag älskar alla hans filmer SÅ mycket!! det finns en jättebra kortfilm som han gjorde i sin tidigaste karriär, sök "tim burton's vincent" på youtube. :)

Svar: tack för tipset =)
Anna-Karin

2013-08-30 @ 17:06:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0