Nipan

Igår umgicks jag hela förmiddagen med underbara Therese och vi gick i de få affärer som Junsele har att erbjuda men lyckades handla lite grann ändå =)

Sedan gick vi och åt på brödboden och gott var det. Det var så skönt att sitta där i lugn och ro och prata och äta gott medans barnen var på dagis.

Tyvärr så slutade det roliga kl 12 då Therese började jobba. Då fick jag ju hitta på något att göra så jag åkte ner på nipan (klubblokalen) och skottade bort snö utanför bron som inte traktorn kommit åt och sopade av bron och sådant. 

Gick även in för att fota lite och kunde inte låta bli att möblera om lite =) 

Flyttade bara en soffa och en frys.. 

 

 

 

 

Det var en underbar dag igår. 15 grader kallt och sol. Snön gnistrade så fint över älven och det är så vackert då snön ligger orörd.

 

 

 

Det är så vackra fönster på det här gamla huset.

 

 

Inne var det svårt att fota pga solen.. Allt blir ju så mörkt..

 

 

 

Köket måste jag städa upp i och byta gardiner i så att det blir finare.. Och ta ut den enorma bänken som står mitt i rummet och tar upp plats. Den behövs inte..

 


 

 

Soffan fick byta plats till andra sidan.



Där stolarna står väntar jag på att hitta den perfelta lilla bokhyllan som vi kan ha alla saker i. Frysboxen fick flytta in i hörnet också.



Soffbordet ska bytas..


Fick in nya bordet igår också men strömmen i kameran tog slut så det fick bli ett mobilkort. Att det passar bra till soffan!? =)

 

Styrde ihop de 2 borden så att vi fick ett stort.

 



Soligt och kallt ute..

Det ska bli roligt när vi kan börja vara nere på nipan och starta studiecirklar där. Alla som är intresserad av att vara med eller som har något roligt att lära ut, hör av dig till mig...

              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Anna

Men, va fint ni har det! Jag vill oxå ha ett äldre hus..så mycket charm i dem =)

Ute bilderna var vackra oxå..förutom all äcklig snö.. ;)

2011-01-14 @ 12:48:22
URL: http://sinnersandsaviours.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0