Vart tog 2010 vägen?

2010 tycker jag försvann bara så där.. Det har gått så fort trots at jag bara varit hemma och varit arbetslös nästan hela året.

Vi har iaf haft en bra jul och nyår.

Julen firades först hos svärisarna med jullunch och julklappsöppning. Fick presentkort och tjocksockar, alltid lika bra =)

Sedan åkte vi iväg till min mormor och firade kvällen där tillsammans med min familj. Fredrik åkte hem efter att han skjutsat oss dit för att elda. Det var som lite kallt. Hemma var det "bara" -35,5 grader men hos mormor var det hela -39 grader. Burr.. Jag fick användning av tjockssockarna på en gång.  






Jag fick förutom god mat och trevligt sällskap bra presenter av mor och far (underställ och Shrek 4) och syster hade den godaste julklappen, hon hade gjort mina favoriter, fudge som jag snaskade i mig nästan på en gång.. MMmmmm vad gott det var =)

 

Elliot tyckte att han var jättefin, han sa det hela tiden medans han klappade sig på magen.. "fin, fin, fin"





Julmaten dukades upp på bordet och vi satt alla och trängdes.. Gott var det, mamma och mormor hade gjort ett bra jobb.

 



Elliot och Milton orkade inte vänta på oss andra så de tjuvöppnade ett paket var. Hästhuvuden på käppar som gnäggade.. Snacka om glada pojkar..

Sedan fick vi andra också öppna julklappar. Tyvärr så glömde jag ju bort kameran under resten av kvällen.

Mellandagarna har vi tillbringat inomhus. Jag har läst en bok. Ann Cleves heter författaren. Den var jättebra. En riktig mordhistoria med ett underligt slut.. Blev lite besviken faktist.

Nyårsafton åkte vi till Lycksele och hälsade på syster och mor och far.

Så här ser alla korten ut från nyår, ingen ville vara med på kort.. tråkmånsarna...

Hos mor och far fick vi en massa god mat och goda ostar (TACK förresten) och magsjuka..

Jag har sprungit på toaletten hela natten och förmiddagen så jag mår inte jättebra idag. Vi som hade bjudit hem vänner på middag idag, det var ju bara att avboka =(

              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Elin

WHAT!?!?! Magsjuka?! du inser att det är till dig jag kommer skicka arga sms till om jag får magsjuka nu?:-P

2011-01-02 @ 18:23:02
URL: http://wickedmuffin.blogg.se/
Postat av: Malin

Men fyyyy, har ni åkt på magsjuka? Fyfallera! den verkar finnas överallt just nu och det gör mig illa till mods. Jag har fobi för magsjuka och över att SPY! Fy fasiken!! :-( Hoppas ni repar er snabbt nu och att alla inte smittas ner.

Läser och ser att ni har haft en mysig men fruktansvärt kall jul. Vi hade -28-30 grader strax innan jul och på själva julafton steg det till "behagliga" -15 grader. Allt under -20 är för kallt helt enkelt, men -39 är ju dödens! Funkar verkligen nått då? Bilarna?

Hoppas nyåret blev bra för er! God fortsättning på 2011!

/Malin

2011-01-02 @ 21:14:50
URL: http://holtakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0