Veckans pyssel

Vi har ju inte bara sprungit hos doktorn den senaste tiden utan jag har ju faktist hunnit med att pyssla lite. 

Jag målade 2 tavlor. (med hjälp av oh-apparaten)

 

Tycker ju som om amazoner. Gubben blev lite sur och sa: "du bara ritar andras bilar, när ska du rita våran då?" Får väl bli det nästa gång då..



Målade en tavla av Min tremenning (stavning?) Claes bil också. Hoppas att han blir nöjd med den och att han tycker att den är lik. Jag är rätt så nöjd iaf.

Therese vill ha en också, av deras bil, ska leta upp nå kort så att jag kan börja..

Jag köpte bokstäver på panduro som jag har målat och tapetserat också. De blev rikigt bra tycker jag med 2 olika tapeter eller presentpapper.







Min favorit bland presentpappren, från panduro.



Oj nu ser jag att jag glömt klippa bort lite utstickande tapet.. Jajaja får göra det sedan. Elliots bokstav blev såklart grön. När jag tänker på Elliot så tänker jag grönt, samma som jag tänker blått då jag ser Milton. Och lila om mig själv. Fredrik är också en grön och min vän Therese är orange =)



Hittade mina gamla spargrisar ute i en låda i röda huset också. Tycker att de är så fina, trots att det står föreningssparbanken på dem. milton fick en och Elliot en.

Jag vet inte varför men nu har ungarna en hel hög med spargrisar i olika former. De är ju så fina helt enkelt..

Igår (tisdag) åkte jag hem och slipade ett vardagsrumsbord jag köpt på loppis för 50 kr och så han jag olja in det också och det blev jättefint. Det bordet ska få följa med ner på nipan och bo där ett tag i klubbhuset och jag tror att det kommer att trivas bra tillsammans med soffan och resten av möblerna där nere.





Som ni ser så var skivan rätt så ful..

 



Men med hjälp av en slipmaskin så blev den snabbt fin igen.

 



Och sedan lite vaxolja på det så blev bordet som nytt igen.

 

Har även klätt om en pärm i mitt favorit inslagningspapper från panduro (samma som Fs bokstav) Den blev bra.. Nu ska jag bara komma på vad jag ska ha i den pärmen. Mankanske ska ta och göra om alla pärmar man har =)

 

Man har ju hunnit med en hel del i veckan. Jag hoppas att den energin håller i sig och att jag slipper att ha ont.

 

Nu ska jag gå och göra mat. Som vanligt har något elektroniskt gått sönder hemma hos oss och denna gång är det micron.. Glömde ta fram maten ur frysen så nu måste jag komma på något sätt att tina den.. hmmm...

              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Mia

Wow, va fina både bokstäverna och tavlorna blev :)



/Mia :)

2011-01-17 @ 20:48:11
URL: http://www.kiiromi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0