Är helt slut

Har kommit hem från jobbet, gjort en pannkakssmet, slängt in den i ugnen, startat tvättmaskinen, startat diskmaskinen och tvn till barnen och satte mig precis vid datorn.

Filmmusik från före detta fruars klubb, dirty dancing och grease spelas på datorn, kroppen värker som bara den utav en hel dags gruskrattning men det är skönt att känna att man har gjort något.

Det  var en tuff helg också. Vi (jag och mamma) hjälpte mormor att packa ner saker och bära ut en massa (tunga) möbler till hennes lilla lägenhet. 



Systeryster utanför "stugan" där mormor ska bo. Hon satte igång och slipade ett litet bord som vi hittade instoppat i ett hörn under alla andra "bra att ha saker" där inne i stugan.



Det blev så himla fint (ja jag vet, jag har hakat upp mig på att skriva himla) Mormor har ställt in det lilla byrån i hallen och vi ska leta åt några snygga lådor att ställa i att ha mössor och vantar i och så har hon hängt upp en fin spegel ovanför.

Det är så himla skönt att sakerna bara ska 20 meter, att man slipper packa in i släpvagnar och släpa upp för en massa trappor. Det blir hur fint som helst där mormor ska bo. 




Det här är huset som vi ska flytta in i senare i år. Det är mycket som ska flyttas ut och renoveras innan vi kan flytta in och jag hoppas att vi hinner med. Jobbar man heltid så hinner man inte mycket. 

 

 

Det kändes som om vi inte fick något gjort alls men vi tömde ett vitrinskåp i "finrummet" och flyttade ner det till mormor och så bar vi ner porslinet igen efter att mormor rensat och så han vi ju köra iväg med 1 skåp 1 bord och 4 stolar och ett sidobord till mors stuga så det blev så tomt där i hörnet runt tvn. Vi plockade ner allt småplotter på väggarna i vardagsrummet så nu syns de fina timmerväggarna igen =)



 

Det lilla vitrinskåpet i köket tömdes också och vi hittade minstaste lilla snappsglaset.




Min mormor samlar på kaffekoppar vilket visade sig i helgen. De var överallt.. 

Jag han även med att börja riva i Elliots blivande rum. Det har varit ett kök en gång i tiden (läs 50 talet) och skåpen som var skafferi satt kvar men nu är de borta.. 



 

Jag hittade en hel del intressanta snickerilösningar under rivningen. Detta är hyllorna, fint va?? =)

Funderade på att fara till mormor efter jobbet och fortsätta med rivningen i Elliots blivande rum men jag är helt slut. Nu ska jag bara sova ner barnen och försöka att inte somna själv och sedan se på "mina" program i lugn och ro. Freddan sover i lastbilen så här är det lugna gatan ikväll.. 

Ha en bra kväll till er som läser =)

 



 

              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Malin

Ni har ett stort jobb framför er med det kommer säkert bli både roligt och jättefint.

Kram Malim

2011-05-17 @ 10:36:06
URL: http://www.designofluna.blogspot.com
Postat av: Elin

Va annorlunda huset såg ut på bilden.. märkligt;-P Ni har ju hunnit sjukt mycket! Märkte inte ens att du tog den där bilden på mig när jag skjutryggigt står och slipar skåp;-P Funderat på en karriär som paparazzi?;-D

2011-05-21 @ 15:58:29
URL: http://wickedmuffin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0