En bra dag

Det har varit en rätt så bra dag idag =)

Imorse tog jag barnen till Anja som är frisör hör i Junsele för att klippa barnen. De satt som 2 små ljus och jag kände inte igen dem alls.. Annars så brukar det krypa i kroppen efter en si så där 5 minuter men idag så var de superduktiga... Plus i kanten ;) 



Milton har gått och tjatat på om håret hela dagen och undrat om det fortfarande är snyggt och ligger rätt.. Värsta primadonnan... ;)

Sedan lämnade vi av Elliot på dagis och så åkte jag och Milton till stan. 

Milton går under utredning i stan för han har så dålig motorik och balans så idag var det dags för andra besöket hos sjukgymnasten Sara och det gick bra.. Det är mycket som han inte klarar av men han var positiv och glad och testade allt de sa åt honom att göra.. 



De hade då det finaste väntrummet jag varit i iaf.. naturtrogna väggmålningar överallt..

Vi han även med en runda på stan jag och Milton och vi besökte hobbyaffären där de hade mängder med maskeradkläder.. Milton fyller år på allhelgona och vi ska ha maskeradkalas då så vi passade på att inhandla lite grejer till det. 

Jag bestämde mig för att vara häxa.. Ska sy mig en häxhatt och dekorera den lite och så ska jag sy mig en kjol att ha till min svarta tyllkjol som jag sydde ifjol. Och så handlade jag en häxlösnäsa.. skitsnygg ;) 



Elliot provade min nya näsa.. =) 



Jag var även in på tygaffärn och köpte fint band, kardborre och vliesofix till några applikationer jag ska sy.. 



Hade tänkt sy mig en ugglekudde. Hittade mönstret i Hemmets Journal 6/10 2011 Nr 41. 

Milton ville vara pirat på sitt maskeradkalas så han handlade en hatt och kroken till handen och en ögonlapp idag. Så nu är det väl bara att klippa till lite gamla kläder till pratkläder istället.. 

Elliot ville vara tiger men jag hittade inga bra mönster på tigerdräkter och då jag var in på stoff och stil igår så hittade jag mönster på en drakdräkt så han ska vara draken Elliot som i barnboken som han är döpt efter =) 

Han blev överlycklig. 




 

Drakdräkten blir i de här 2 gröna nyanserna.. Hoppas att det kommer snart. Jag ser fram emot att få börja sy..

 

Kunde ju inte motstå att köpa lite fler tyger då jag liks beställde.. Det är ju billigt på stoff och stil.

   

Underbara retrotyger.. Bara små bitar men de räcker till ett par väskor eller necessärer.



Passade även på att beställa tyg till lampstommen som jag haft liggandes i 1 år nu.. Nu ska jag äntligen göra den klart.

Jag har mycket som ska sys nu... Hade tänkt att jag skulle sy mig en klänning också.. Hittade ju detta mönster på etsy och ska sy den gröna till mig själv, fast jag ska inte ha ärmar på den. Får se hur det går. Har varit och köpt tyg till den också.. Det är det här nedan.. Önska mig lycka till =)





 

              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0