Kalas nr: 1 avklarat

Milton fyller ju 5 år på tisdag och mina föräldrar kom hit i helgen så vi skulle fira honom idag med dem. Milton hade bestämt att det skulle vara maskeradkalas men jag hade väl inte så höga förhoppningar om att mamma och pappa skulle klä ut sig men de överraskade mig ordentligt.. Mamma var utklädd till häxa från topp till tå, hon hade till och med sytt kläderna själv och pappa var vampyr med löständer och cape. Till och med mormor hade klätt ut sig hehhee..

Barnen och jag hoppade i våra kläder och så hade vi kalas =)

 

Vi har varit ute och åkt lite bil idag med. Vi åkte till stugan och hämtade bäddsoffan vi har där.

 

Tanken är att jag ska ta ner sängarna som vi har som soffor nu där uppe i vardagsrummet och ställa dit soffan och ta sängarna ner till vardagsrummet nere och så ska jag hämta en säng till så att det blir en jättesoffa nere.


 

Soffan var lite för liten för rummet så det blir nog bra att byta platser på dem. Ser så pluttigt ut.. Det blir nog lätt så då det är stora rum med hög i tak.

Kom på det här om dagen då jag började tänka på att det snart är jul och att vi ska vara hemma här på jul och att vi inte har någonstanns att sitta.. Tror inte mormor vill sitta på golvet. Och att ha endast en julgran i det stora rummet kommer nog att se konstigt ut det också, fast det blir ju lättsamt att dansa runt granen =)



Satte upp gardiner i veckan också. och undrar ni varför jag har en miljon mattor på golvena så är det för att jag försöker att isolera lite mot kylan.  Hoppas att det kommer att gå bra =)

Jag och barnen har suttit och måat i flera dagar också. Jag har ritat figurer till dem och de har färglagt. Då har jag haft lite lugnt en stund.

Själv så har jag ritat lite också och ramat in. Billig "konst"..

 

              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0