katastrofområdet

Hatar att ställa om klockan. Jag ställer om mig själv på en gång efter den nya tiden men det känns ju så tidigt då ungarna vaknar sin vanliga tid fast han nu visar 05:00 på morgonen och de vill kliva upp och äta.. Suck!!

Satte på tvn till dem och låg själv kvar i sängen till halv 8 innan jag pallrade mig upp.

Fredrik hade gett mig ett jobb idag och det var att kasta in veden under taket så jag gjorde det direkt på morgonen, det gick rätt så fort men ack så tråkigt...



Jag är en sådan som skriver listor på vad jag ska göra varje dag och idag hade jag skrivit ner att jag skulle kasta in ved och sedan göra kransar så jag ställde iordning för det men kunde ju inte hitta kransbindargrejerna någon stanns.

Letade överallt. Varje låda och vrå i pysselrummet, i hundrummet, rev ut varje låda och pryl ur kallskrubben och katastrofområdet till rum. Hittade dem inte någonstanns..  Enda positiva är att jag städade och ställde iordning rummen ett efter ett då jag sökte grejerna.

Nu är hundrummet organiserat. Man kunde knappt gå in där men nu är det lite bättre.. (Det kallas hundrummet för min morfar hade sina hundar där, det var gallerdörr och så är det en hundlucka ut, vi ska göra badrum och tvättstuga här så småningom...)





Jag vet att fortfarande ser rörigt ut men jag har kastat ut en massa skräp och plockat bort ännu mer efter att jag tagit kort. Ställde upp en skohylla under trappen och plockade bort massor av skor från hallen.

Vad fort det blir rörigt.. 



I katastrofområdet som jag kallat det är det mycket finare också. Saker är plockade in i garderoberna och packade ner i lådor och saker är kastade..Mycket bättre nu.. 

Givetvis så sorterade jag in mina gardinerna i färgordning i garderoben också. =) 




  

Gav iaf upp med att leta kransbindargrejerna och då hittade jag dem. Mitt på väggen i pysselrummet hänger en knall lila förvaring med fickor.. där var de.. så jäkla typiskt. Fick iaf katastofområdena städade.. alltid nått =) 
 

              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Victorias Jul

Tur i oturen att du inte hittade dom och fick städat.

2011-11-01 @ 08:24:10
URL: http://victoriajul.blogg.se/
Postat av: Anna

Hade också ett organisations ryck härom dagen..fast jag har en verkstad, så tenderar massa jox att bygga bo hemma..;)

2011-11-05 @ 07:38:39
URL: http://sinnersandsaviours.blogg.se/
Postat av: Elin

Inget ont som inte för nåt gott med sig. Vuxenpoäng till mig för att jag använde det där talessättet!;-P

2011-11-05 @ 15:24:19
URL: http://wickedmuffin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0