vårt hus del 2: övre våningen



Vi börjar där vi slutade.. I hallen nere och trappen upp..  Och ja, jag inser att bilderna är värdelösa.. Förstår inte vad det tagit åt kameran (eller hon som tagit bilderna ;)

 

Något som jag stör mig på varje dag som jag går ner för trappen är att min spegel är mindre än den som mormor hade och att det bleks så mycket.. Nu är det dax att måla väggarna!!

 


Vitt vitt, allt ska bli vitt....





Vill måla om trappen också.. Hatar de där fula flagorna som de lackat ovanpå färgen..

 


Älskar taperna =)


Måla taket vitt med..  Till vänster vårt skräprum som jag kallar det. Där hamnar ALLT. Någon gång i framtiden ska jag rensa upp där..  rakt fram sovrummen och tv rummet höger dörr: toaletten.



Fick sätta igen balkongdörren med frigolitskivor. Den var så dålig så man såg rakt ut genom den och fönstret var trasigt också. Inte mycket som stoppade kylan där inte.. Ska byta dörr nästa år.



Min lilla samling av plastspeglar.. Letar vidare efter fler färger =) Ska sätta upp en vit som jag har i stugan..



Lilla hallen uppe. Byggde en hylla i lördags och klädde den i presentpapper från lagerhaus. Då fick vi plats med alla filmer och jag fick mer hyllplats nere i kontoret också.

Vi blev jättenöjda med hyllan, den sväljer hur mycket som helst. Filmerna står i 3 rader in..


Tvrummet uppe.




Gjorde en soffa av 2 sängar som jag lade färggranna täcken över. Och MASSOR av kuddar såklart =)



Dörren leder till Elliots rum..







Vårt Sovrum






Sängkläder från Hemtex.

 

Vårt sovrum är inte tapetserat sedan 60 talet som resten av huset men jag älskar verkligen tapeterna.. Det är bara så synd att de har gått sönder så mycket överallt. Jag har köpt nya tapeter hit men det får vara så här ett tag nu.. Jag trivs =)

 

 

Elliots sovrum







Senaste loppisfyndet.. En bokhylla



När vi skulle flytta in så fanns det bara spånskivor på golvet och halva golvet var täckt med en ful plastmatta så vi sa att vi skulle fixa iordning hans rum iaf.

Det blev en budgetrenovering. Jag har ju massor av tapeter så Elliot fick välja vilka han ville ha (av de jag redan valt ut av.. off course) Det fanns bara en rulle av varje så det fick bli 4 olika tapeter i detta rummet. 

Den oranga var den som var tapetserad där redan så en vägg fick vara kvar. På de andra väggarna var tapeterna så trasiga. 

Elliot och Milton tycker att det är skitsnyggt och jag blev nöjd.. Nu fattas det bara lite taklister men de kommer väl upp om en si så där 4-5 år... Om jag känner mig själv rätt hehehehe.. 



Miltons rum



Milton har rätt så stort rum fast avlångt med snedtak så det känns litet. Men han trivs bra här =) 





Årets fynd! 50 talsbokhylla med utdragbar skiva så man kan sitta och rita och skriva vid det. Ropade in den på auktion för 50 kr. 

Till sist så ska jag bjuda er på lite härliga 70 talstyger hemifrån mig.. Enjoy =)

  

  
 

              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0