I fixartagen..

Hade öppet loppisen i söndags och det var då ingen rusning hit precis. 2 kunder kom. Tack Annika och Per som kom och räddade mig från tristessen ett tag och handlade av mig. Hoppas att det blev ett bra fodertråg =)

Var ju tvungen att vara ute och vakta loppisen ifall vågen av kunder skulle komma så jag passade på att städa slärvhuse som vi säger.. En bod i ladugården skulle nog normalt folk säga.

Jag skulle bara ta ut en gammal orgel som jag tänkt slänga länge men det var en hel del rat där inne. Högen till höger är skräphögen och då har jag hälften av grejerna kvar inne i boa...

Släpvagnen blev då full iaf. Ska på soptippen på torsdag och sedan försöka lasta resten av grejerna och köra dit igen. Ska bli så skönt att bli av med allt. Nu fik jag äntligen plats med alla mina möbler som jag fyndat och fått men inte hittat någon plats åt än.

Många av möblerna väntar tålmodigt på att verandan ska bli klar.. =/



Har jobbat idag. Vi har gått och trimmat nästan hela dagen så jag är helt slut. Höll på att somna nu då jag skulle sova ner Elliot. Det var nära, men jag ryckte upp mig och gick ut och gjorde någon nytta istället..

Sågade till en skiva till en av stolarna som jag hittade ute i en av bodarna. Ska ha dem till bordet som jag fick av mamma och som jag målat om. Stolarna och bordet går i olika gröna och turkosa nyanser.



Ikväll så gjorde jag som sagt en sits till stolen ovan och ska stoppa den och klä den...



Stolen fick en fin petrolfärg =)



Och nästa stol blev turkos.. Nu är det bara att vänta på att färgen ska torka och måla igen..

6 Stolar har jag nu och ett stort runt bord med 2 iläggsskivor så det går att göra gigantiskt om man vill.

Kökssoffan ska renoveras och målas vit, locket kanske blir i någon annan färg, jag har inte bestämt mig än.. och så har jag klätt om fotöljer som jag gärna vill få plats med på verandan också tillsammans med det lila bordet som jag visat i tidigare inlägg..

Jag tror att det kan bli bra =)
              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0