En riktig städ och pysseldag

Städade tillsammans med ungarna på förmiddagen, det gick så fort och de var superduktiga.. Kanske det berodde på att jag mutade dem =)

Jag sa till dem att när de plockat upp alla leksakerna och ställt undan leksakslådor och bilar så skulle vi ha picknik i vardagsrummet.. Det gick som bara den att städa efter den mutan =) Vad de mös då vi satt vid deras lilla bord i vardagsrummet och åt kex och drack saft och att pappa joinade oss var höjdpunkten hehehe..

Åkte på byn en sväng vid halv tolv för att handla och så passade jag på att springa in på Palles och köpa vit färg till furuskåpet i köket. Skulle köpa tapetklister också men de hade inget.


Milton är på mig om sitt rum. Han tycker att det är fruktansvärt tråkigt och vill ha blommig grön tapet som Elliot. Tack och lov så har jag kvar av den tapeten så en av kortväggarna får bli grönblommig.

Har även råkat lova att jag ska bygga en sovalkov åt honom så i helgen började hans tjat igen om sängen så jag och Fredrik satte oss ner i Miltons rum med tänkarhattarna på och med papper och penna i högsta hugg så ritade vi en ritning om hur det ska se ut..

Hade även tänkt att han skulle få lite tapetdjur





De här är från lollopard om man inte vill göra dem själv..

Jag tänkte som så att jag har ju jättemycket med tapeter, jag har en oh apparat och jag har oh papper så jag skriver helt enkelt ut bilder på oh papper, tejpar upp tapet på väggen och ritar av motiven på tapeten och klipper ut den och limmar upp dem, i teorin hur enkelt som helst.. Vi får väl se om det är det också. =)

Som sagt så har det blivit lite pysslande iaf. Har inte börjat måla skåpet än men jag har målat iaf..

Har en liten samling med ljusstakar och jag har väl ca 10 stycken likadana i stugan som jag målat svart och det var det jag hade tänkt göra med de 5 jag har hemma också men så började jag tänka att det var väl lite tråkigt ändå så jag botaniserade i mina färgburkar och kom fram till att de skulle vara hemskt snygga i olika grön turkosa nyanser.



Den röda ljusstaken var röd från början hade 2 av dom men tyckte att den passade så bra till resterande så jag lämnade den orörd..

Alla bockarna har fått färg på sig också och har blivit ordentligt tillpiffade =)



Den här blev favoriten.. Spraymålade alla bockarna först. Spetsen är tårtpappaer som jag sprayat också i en annan färg och som jag sedan bara har limmat fast.



Andra sidan blev så här =)



Med den största bocken gjorde jag tvärt om.. Jag la dit tårtpappret och sprayade och gjorde mönster på så vi istället..



På andra sidan av den stora bocken limmade jag fast en pappersstjärna som jag klippt ut i presentpapper från lagerhaus.





Jag och barnen plockade bort alla julsakerna idag så då passade jag på att ställa upp hela min bocksamling tillsammans med mina naturgrejer.. (fågelbon, skelett, fjädrar, stenar, ägg, snäckor)







Jag tycker mycket om alla mina natursaker. Varje vår går jag runt på gården och letar fågelägg (redan kläckta) och lägger dem sedan i boet. HIttar jag en fin fjäder kan jag ju sällan låta bli dem liksom fina stenar.. Allt samlas det på..



Jag och barnen fick ju fixa till soffan också. Lägga över ryggen och de stora kuddarna med täcken.. Hundrackarn har börjat löpa.. och givetvis är det då hon kommer på att hon ska klättra upp och lägga sig uppe på ryggen på en beige soffa.. Jävlar vad förbannad jag var.. Hon ligger ALDRIG i soffan annars.. Varför nu?? Ska försöka mig på att ta av och tvätta tyget men själva ryggen går ju inte att ta av tyget på..

Jag var då inte glad som ni kanske förstår..



Milton ville göra mig glad så han fixade och ordnade med soffan och la till alla kuddarna och se vilket bra jobb han gjorde =)

Har hållit på hela dagen vilket känns i min onda höft och mina stackars fötter så nu sitter jag bara.

Snälla Peter kom och fixade parabolen så nu kan jag se tv igen jihoo!!! Fast jag har vant bort mig från tvn.. Nu är jag fast på datorn istället.. Etsy slukar bra många timmar =)  Ska lägga in ett inlägg vad jag hittat där..

Ha de bra.
              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0