Skulle väl ha gjort nån nytta

Jag har skrivit listor för vad jag ska göra idag men kommer inte igång..

Igår mådde jag inte alls bra. Kände mig spyfärdig så fort jag rörde på mig och magen bara bubblade men det var allt också som tur var.. Ungarna tog det lugnt runt mig då jag sagt att jag mådde illa och mitt på dagen så gick de över till mormor och hälsade på.

Då fick jag ett energiryck och drog de sista tapetresterna från väggarna. Vet inte riktigt hur jag ska göra nu men jag antar att jag ska spackla och klistra på näten över sprickor och skarvar.. Jag kör lite på känn men brukar få bakläxa av Fredde ;)  Väntar tills han kommer hem så jag får höra hur jag ska göra.

Har gjort upp eld till morgonen. Idag är en av de kallare dagarna den här månaden och det är bara -10 ute idag. Konstigt väder, det brukar ligga ner mot -40 grader den här månaden..

PRÄGEL Bänkskiva, valnötsmönstrad Längd: 246 cm Djup: 62 cm Tjocklek: 3.8 cm
HJUVIK Köksblandare med dusch, rostfritt stålfärg Höjd: 50 cm

Jag har suttit på Ikeas hemsida på morgonen och gjort en inköpslista.. Vet ni vad fredrik sa då jag kom hem från Sundsvall??

 "Men älskling, du skulle ha köpt bänkskivor ändå, det är väl lika bra att byta dem också..."

Har jag inte tjatat om det i 2 veckor då?? Och frågade 10 gånger dagen innan jag åkte om jag inte skulle köpa ändå... Trögare än trögast..

Vill iaf ha laminatbänkskivor som den ovan och en så behöver vi en ny kran för den vi har funkar knappt..

Någon som har erfarenhet av kranen ovan?? Är det bra att kunna ta loss handtaget och spola på närmare håll eller är det bara besvärligt?? Jag tyckte att det var så bra då jag jobbade i ett storkök..

Får väl se vad gubben bestämmer sig för.. Han ska ju fundera på saker i 2 år. Nu måste han bestämma sig om jg ska klicka på köpknappen på ikeas hemsida.. =)
              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Malin

Köp ingen kran från IKEA!! Min pappa är snickare och har monterat in några kök åt kunder och det är vedervärdigt med IKEAS vvs-sortiment. De har inte normala gängor, ovanliga mått och ska man byta en packning eller nått så passar inte de som anses vara standard. Ibland, på vissa blandare, så kan man inte ens byta en packning ens, utan får byta hela balandaren och hur roligt är det om man måste riva upp bänkskivor, kakelvägg etc för att komma åt. Jag tycker ni ska satsa på en ett gammalt hederligt vvs-märke faktiskt!

Det är mitt tips! Inte så rolig kanske, men jag sprider gärna det som jag känner till.

2012-01-24 @ 18:40:07
URL: http://holtakt.blogg.se/
Postat av: Elin

Noooo! Inte ikeas laminatskivoooor! Dom är så fula! Plus att det inte blir nåt snyggt avslut på laminat:P

2012-01-28 @ 17:20:50
URL: http://wickedmuffin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0