Junsele KulTurfestival

Har varit med på ett litet hörn att forma junseles första kulturfestivalhelg, fast det var då ett litet hörn. Har inte hunnit med så mycket med heltidsjobb, midsummer meet och småbarn men igår var jag och hjälpte min goda vän och duktiga konstnären Annika att hänga upp hennes tavlor.



Jag tog lite smygkort på Annika ja uppe ifrån stegen. Hon skötte tavlorna så skötte jag spikandet..







Annikas djurtavlor är mina favoriter, de ser så levande ut..

Annika har varit den som drivit projektet framåt och fixat allt så hon ska ha en stor applåd. Jag är imponerad.

Hon har fixat dit många talangfulla och duktiga konstnärer, hantverkare och musikanter. Det var roligt att få se mångfaldet på byn idag. 

Annikas och många flers tavlor kan man se i Junsele ända tills imorgon. Annikas tavlor hänger på bowlingen i Junsele där vi även hade Mika från Deep Forrest Tattoo som gäst idag då han visade hur man tatuerar och hur man bygger upp en tatuering. Han hade sin lilla försöksperson med sig =) 

Jag och ungarna var in en sväng idag och sa hej till honom, alltid trevligt att träffa Mika. =)

Jag har varit lite allt i allo idag känns det som fast jag skulle väl egentligen sälja fika men det var det ingen rusning till precis =/ .. Barnen blev så less och jag fick ont i huvudet av stressen av att ha med dem så vi åkte hem tidigare. Jag somnade på en gång som jag satte mig ner i köket..

Imorgon är det en ny spännande dag på kulturfestivalen så om ni inte har så långt och är nyfiken... Kom hit!!!
              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0