moderskänslorna väcks

Idag är det spännande. Jag gjorde iordning äggkläckningsmaskinen igårkväll då det stod 2 dagar kvar. Den slutar rotera då och ökar luftfuktigheten så att det ska bli enklare för kycklingarna att ta sig ut.

Jag blev översköljd av lycklighetskänslor då jag hörde hur det pep inne i äggen. Iaf i ett. Vet inte vilket som det pep ifrån.

Idag har en av kycklingarna börjat ta sig ut. Skalet är lite pickat på och det rör sig. Jag har flyttat ner maskinen till köksbordet så att jag kan ha koll på det =)





Det gick så dåligt att zooma genom plasten men ni kanske ser ändå.. ååå.. nu piper det igen =) Snart är jag mamma igen ;)

Pappa kom precis hit, han delade inte min entusiasm över äggen.. jaha var hans svar..

Han och Fredde ska börja bygga bron idag, i regnet men förhoppningsvis så är det uppehåll under dagen.

Milton sov hos farmor och farfar inatt och ska vara där idag. Jag och Elliot funderade på att göra en utflykt. Jag skulle behöva köpa kycklingfoder. Men då jag frågar vart vi ska åka så säger han bara Therese.. Han vill bara vara med Therese..

Ska sitta och stirra på äggen en stund till sedan ska vi nog åka till strömsund. Granngården finns där och dollar =)
              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Elin

Åh va coolt!! Farsan kan ju ta sig nånstans;D jag har det får på min lista! "se när ett ägg kläcks, inifrån" du kan göra min dröm sann!;D

2012-06-15 @ 08:56:32
URL: http://wickedmuffin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0