ojojoj

tiden går superfort och det var jättelänge sedan jag bloggade.. Kycklingarna jag skrev om har hunnit med att bli 2,5 vecka gamla och de har fått flytta hemifrån redan. Ja bara ut till hönshuset. Världens bästa pappa och världens bästa Fredde har snickrat som toka för att få iordning pappas friggebod till hönshus och det blev jättebra =)



Fredde snickrar för fullt på lördagkvällen så att det skulle hinna bli klart under helgen.



Nu har kycklingarna  flyttat in. Vad lyckliga de var att få springa runt fritt där inne och flaxa med vingarna..





Jag ansade rönnen och fick fina sittpinnar åt kycklingarna. Under har jag lagt en presenning för att underlätta städningen. Bara att ta ut och spola av.



Stora har de hunnit blivit. 2 veckor gamla på denna bild.



Reden måste de ju få också. Tog en gammal byrå som vi tänkt slänga och byggde om den till rede. Det blev jättebra. Är så nöjd över att ha återanvänt byrån till något nytt =)

              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0