Jag som skulle rensa..

Hittade ju ännu fler klädsäckar ute i förrådet. 10 stycken för att vara exakt och flera skolådor.. Tog in dem i söndags och rensade dem också så nu börjar jag ha lite kolla på vad det är för grejer där ute.. Det kräver ännu mer städning men snart så är det fint.. Nu är det bara MASSOR av lådor med barnkläder som mina barn har haft och de hade jag tänkt sälja på loppis om jag ska annordna en sådan..



Skräp



Röda korset



Jag höll på hela söndagen med att rensa vidare här hemma och göra om i bokhyllan så alla nya tygerna fick plats där.. Gjorde även klart sådana där små projekt som har legat oklara.. 

 

Flyttade böckerna till nya skänken i vardagsrummet.. Den sväljer hur mycket som helst.. Ska försöka få ordning på mina tyger, kanske sortera dem lite bättre men det får bli ett annat projekt en annan dag..



Äntligen så har jag gjort klart dörren med och satt upp den.. Ännu ett måste borta...








Jag har även gått igenom och tvättat kläderna som jag räddade från soptunnan hos svärmor.. Jättefina 60 talsklänningar..för 4-6 åringar kanske..

Idag har jag varit till ögondoktorn. Han sa att han trodde att jag var skelögd fast ögonen kämpade med att hålla tillbaka det så därför blev jag så trött och blicken så ofokuserad. Fick en ny tid om 3 veckor och då ska jag ha gått med ögonlapp på ett öga i 24 timmar innan för att se hur ögat reagerar.. Blir roligt på jobbet =) 

Jag börjar jobba imorgon. Jag ser fram emot det jättemycket fast det är lite pirrigt också.. Varför vet jag ju inte, jag har ju varit där förr men jag har ju varit ledig så länge nu.. Nu måste man vänja sig vid att kliva upp på morgonen. 

 

Imorgon ska jag börja putsa fönstren i vårt vackra församlingshem.. Är inte så bra på det så v får se vad det blir för resultat ;)



Junsele kyrka
              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Kurt U

Hej Anna!

Hoppas ni trivs bra i Junsele! Synd att återväxten i Gulsele kom av sig, men livet är ju så, livet fungerar väl bättre för er i centralorten :-)

Fönster och putsning, har du provat med tidningspapper, ett gammalt knep från förr! Man torkar av med trasa och avslutar med tidningspapper, bruka bli toppen (undvik dock att gemen repar glaset)!

Allt gott till dig och din familj!

Kurt

2012-05-17 @ 10:49:01
URL: http://www.facebook.com/gulselebyalag

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0