Rensning

Fick tokrycket på torsdagen att städa upp ute i förråden. Att det var just i torsdags är för att soptippen bara har öppet torsdagar här i Junsele.. Då får jag städmani. Stammis på tippen...  

Min mormor har sparat på allt och nu var jag less att det var stora sopsäckar som stod överallt med gammkläder..

22 sopsäckar rensade jag ut och gick igenom. 1 sopsäck sparade jag för den var full med 60-70 talstyger och 1gardiner. 4 sopsäckar gick till röda korset, 1 sopsäck med kläder kunde ungarna ha. Nu kan man tro att vi är tillbaka på 80 talet igen då de går runt i mina gamla kläder som jag hade då jag var liten..
Och en sopsäk med kläder sparade jag till Tim och Thyra så får deras mamma titta igenom den. Resten åkte på soptippen.

Jag rensade så mycket att släpvagnen blev full. Kunde knappt få på kapellet över.. Det var skönt..

Det bästa med allt var att när jag tagit bort alla sopsäckarna som slängts i ett hörn så hittade jag en hel låda med gamla 60 talstapeter jihoo!!!!!







Denna tapeten är knallgul i verkligeheten. Jag förstår inte varför inte kameran vill återge rätt färger... Alla rullarna var skitsnygga.. Blev så glad.

Jag har varit ut idag med och städat lite och ställt iordning. Jag har märkt att vi har jäkligt mycket stolar. Men det kan ju vara bra att ha om vi ska ha kalas någon gång =) 

Men då jag var ut idag hittade jag fler säckar med kläder så jag måste väl gå igenom dem också. Ska nog göra det idag. Det är rätt så roligt också... =) 

 
              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0