Så var denna helgen slut..

Det blev ju en dag kortare vecka denna veckan men den har gått så jäkla fort.. Har krattat en massa på jobbet och gjort fint inför helgens konfirmation. Har fått sällskap av MIcke denna vecka och 2 andra gubbar så nu slipper jag springa ensam på körgårn..

Torsdagen hade jag tänkt vila upp mig men fick i uppdrag av tidningen ångermanland att fixa några fotografier på några av våra duktiga konstnärer här i Junsele. Det var jätteroligt och jag hoppas att de får användning av fotona på tidningen och vi får se reportaget om Junsele kulturfestival i tidningen snart.



http://artbysiriandra.com/



Andrea Boväng..

Vi har massor av duktiga musiker och konstnärer i Junsele och de vill vi lyfta fram genom att annordna Junsele kulturfestival den sista helgen i JUNI. Helgen börjar med the real group på fredagen. Det ska bli jättespännande att se alla som ställer ut..


Jag jobbade i fredags. Jag och MIcke förvandlades till snickare och håller på att fixa iordning alla bänkarna till kyrkogården. Det kommer att bli så fint så =)

Det blev inte så mycket vilande på lördagen heller.. Då var det folkrace här i Junsele och jag stod och sålde godis, korv och dricka till alla trevliga människor som kom dit..

På kvällen kom Therese med familj och det blev livat värre med 4 ungar som sprang som yra höns runt här.. God mat och mycket surrande blev det också och så äppelpaj till efterrätt =) MUMS!!!

Tyvärr så gick kvällen alldeles för fort och trötta barn behövdes bäddas ner men jag hoppas att ni kommer snart igen. 

Therese startade upp sin allra första blogg igår och jag väntar med spänning på att få läsa den.. Kika in på den ni också... http://theretro.webblogg.se/.

Jag lade mig och såg en film igår men Fredde kunde inte koncentrera sig då han såg all fisk som hoppade ute i tjärna så han gick ut en stund med kastspöet. En timme senare kom han in igen med dessa:



Stora och fina öringar på ca 1,5 kg var.

Så idag har vi mumsat på ugnstekt öring, kokt potatis och äggsås =)

Fredde fick en ännu större fisk idag men den ska jag ta med till min chef, Rolle. Vi ska åka dit nu på studiebesök och kolla på hans hönor och hönshus. Vi ska få ägg som vi kan kläcka hemma i vår nya äggkläckningsmaskin =)

Nu ska jag komma ett steg närmre att bli bonde hehehehe..
              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0