Sjukling

Sitter hemma idag. Milton cyklade omkull igår på dagis och slog ett jack i huvudet och idag har han 40 graders feber och så kräktes han så hemskt i morse så jag trodde att han fått hjärnskakning men han brukar kräkas då han har feber också. Svårt att veta då... Ringde iaf sjukvårdsupplysningen och fick lite tips. Har lyckats få ner febern med hjälp av alvedon s nu har han bara 38 grader och han blev så pigg att han fick i sig en halv macka och lite saft och han fick behålla det också.

Passar på att tvätta som en galning nu då jag tvingas att vara hemma. Kom hem mitt på dagen igår med ungarna och det var så varmt ute. Milton var pigg igår fast lite medtagen av olyckan så han var lugn men han var ute med mig och hade synpunkter då jag gjorde iordning grönsaks/blomlandet. 

Han fick bestämma hur vi skulle plantera och vad. Så nu är sallad, morötter, melon, sockerärtor, dill och vitlök sått. Plus en massa olika blommor. 

Han med att tvätta 3 maskiner igår på eftermiddagen och städa i köket med. Milton önskade att jag kunde sätta upp lite tavlor i hans rum så vi gjorde det också. 

Idag har jag mest suttiti tillsammans med Milton men jag har redan tvättat 3 maskiner idag och har en på gång. Det är så härligt väder och det blåser varma vindar så det torkar på nolltid ute på sträcket. 

Vi har den stora turen att ha ett JÄTTESTORT klädsträck som det ryms säkert 5-6 maskiner på =) Det är bara att tvätta på..

Blir smått rastlös att vara hemma så jag har planterat om lite blommor också. Nä nu måste jag hitta på nått igen.,,

Tjingeling
              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0