Studiebesöket

Vi hade mycket roligt igår hemma hos chefen Rolle... Ungarna (och jag) älskade att springa in hos hönorna och få mata dem, titta på kaninen Bruno och Elliot blev förälskad i den stora lurviga och döva lapphunden Addi..

Igr var det Milton som klappade alla djuren och var go med hönsen.. Han älskade varje sekund.. Annars brukar han vara rädd för allt så vi var väldigt förvånade..

Konstigt nog tog jag ine ett enda kort under hela kvällen så jag fick låna lite hönskort från Annas hönseri... Rolle hade sådana höns soom jag vill ha.. Brahma, de är enorma och väldigt feta.. Bra att äta med andra ord =)



Vi fick med oss en hel hög med befruktade ägg så nu ligger de i äggkläckningsmaskinen.. Förhoppningsvis så har vi kycklingar om 3 veckor.. =)

Nu måste jag bara bygga en hönsgård hehehe..
              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0