Färgat

Igår tittade Therese förbi en stund innan jobbet och vi kom på att vi skulle färga lite kläder.
 
Therese hade ett par beiga byxor som inte var så himla roliga och jag har en vit tröja som de blivit en fläck på som jag inte fått bort så vi slängde in det i tvättmaskinen tillsammans med färgen. Hittade en vit blus också som jag slängde in när vi liks färgade. Har aldrig trivts med den vita färgen..
 
 
 
 
Tunikan blev hur bra som helst =)
 
 
Närbild av tunikan
 
 
Linnet blev jag väldigt nöj med.. Fläcken försvann =)
 
 
Till och med spetsen blev färgen jämn och bra på.. Mycket nöjd =)
 
Efter att jag färgat de kläderna klart så tänkte jag va fan, varför inte köra en maskin till. Jag har ju tänkt färga min rosaröda kofta hur länge som helst. Har ju köpt mörkröd färg till det så jag slängde in den också. Kastade in en annan blus när jag liks körde rött..
 
Koftan hände det ingenting med. Den kom ut med samma färg som innan men blusen blev häftig
 
 
 
På den var det bara spetsen som tog åt sig färgen. Blev riktigt häftigt, tycker jag iaf. Nu kanske jag kommer börja använda den där blusen.
 
              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Elin

Alla kläder vart ju grymma! Speciellt den med röda detaljer längst ner. Hur läcker som helst!:)

2012-11-23 @ 09:35:24
URL: http://wickedmuffin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0